אובמה חגג את ליל הסדר; איחל "חג שמח" בעברית

נשיא ארה"ב ברק אובמה חגג ביום שני בלילה את ליל הסדר עם משפחתו וחוג ידידים מצומצם. באיגרת ברכה ששיגר לעם היהודי לכבוד החג, איחל "חג שמח" בעברית (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אובמה בעת ביקורו בישראל (צילום: פלאש 90)

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, ששב לפני ימים ספורים מביקור בישראל, חגג ביום שני בלילה את ליל הסדר, בחדר האוכל באגף המגורים של הבית הלבן.

זו השנה החמישית ברציפות, שאובמה מסב לשולחן ליל הסדר, כאשר את הסדר הראשון ערך בשנת 2008 בפנסילווניה, בתור מועמד לנשיאות, ומאז שנבחר לנשיאות מציין את החג בבית הלבן.

בסדר הראשון שערך, כאשר כמה מאנשי הקמפיין היהודיים אמרו "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", הוסיף אובמה: "לשנה הבאה בבית הלבן". ולאחר שנבחר, מקפיד לערוך את הסדר כאשר אף נשיא לפניו לא עשה זאת.

בסדר שערך עם הרעיה מישל ובנותיו, השתתפו כ-20 איש בלבד, בהם מקורבו ויועצו הבכיר לשעבר דייוויד אקסלרוד, יועצים, פקידי ממשל וידידים. הטקס פרטי וסגור לעיתונאים.

במרכז השולחן, ניצבה קערת פסח, אותה קיבל הנשיא אובמה משרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך ביקורו בישראל, כשי לרעייתו מישל.

במהלך ביקורו בישראל, בעת נאומו בבנייני האומה, סיפר אובמה כי הוא עורך את הסדר מדי שנה כדי שבנותיו יחוו את החוויה בקריאת ההגדה.

במהלך הסדר, כך סיפר העיתונאי ג'פרי גולדברג, דיבר אובמה על ביקורו בישראל, על האירוח במלון 'המלך דוד' וכן תיאר את ביקורו ב'יד ושם'.

כמה שעות מוקדם יותר, פרסם הבית הלבן את ברכתו של הנשיא ברק אובמה לעם היהודי, לרגל חג הפסח.

"בעוד אנחנו מתכוננים לסדר פסח החמישי בבית הלבן, מישל ואני שולחים את איחולינו החמים ביותר לכל אלה שחוגגים את חג הפסח כאן באמריקה, במדינת ישראל ומסביב לעולם", כתב אובמה.

"הלילה, משפחות יהודיות יתאחדו עם בני משפחה וחברים כדי לחגוג עם שירים, יין ואוכל. הם יקראו מההגדה, ויספרו שוב את הסיפור שעושה את החג הזה כה עוצמתי", הוסיף אובמה.

"בשבוע שעבר", המשיך אובמה, "ביקרתי במדינת ישראל בפעם השלישית, ובפעם הראשונה כנשיא. אני אישרתי מחדש את הקשר הבלתי-ניתן לניתוק בין המדינות עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא פרס. הייתה לי הזדמנות לדבר ישירות עם ישראלים צעירים על העתיד שהם רוצים למדינה שלהם, לאזור שלהם ולעולם. ראיתי שוב פעם כיצד חלום החירות מצא את ביטויו המלא במילות 'התקווה' - 'להיות עם חופשי בארצנו'".

"פסח הוא חגיגה של החירות שאבותינו חלמו עליה, נלחמו עבורה, ולבסוף השיגו אותה. אבל אפילו בזמן הודיה, אנחנו נקראים להביט אל העתיד. אנחנו מקבלים תזכורת לכך שהאחריות לא נגמרת כשאנחנו מגיעים לארץ המובטחת, היא רק מתחילה. בעוד אני ומשפחתי מתכוננים להשתתף פעם נוספת במסורת העתיקה והעוצמתית הזו, אני מלא תקווה שנוכל למצות את הטוב שבנו ולמצוא הבטחה בימים שלפנינו, להתמודד עם האתגרים שעוד נכונו לנו, ולהמשיך בעבודה הקשה של תיקון העולם", הוסיף הנשיא אובמה.

את ברכתו סיים, באיחול "חג שמח", אותו כתב בעברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר