15 חודשי מאסר: אושר הסדר הטיעון עם שלום דומרני

שיבוש הבחירות בנתיבות: בית המשפט אישר את הסדר הטיעון עם העבריין שלום דומרני במסגרתו ירצה דומרני 15 חודשי מאסר, בניכוי חודשי המאסר אותם ריצה עד כה (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

פרשת שיבוש הבחירות בנתיבות מגיעה הבוקר (ראשון) אל סיומה עם החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע לאשר את הסדר הטיעון בין העבריין שלום דומרני לבין הפרקליטות במסגרתו ירצה דומרני 15 חודשי מאסר, בניכוי חודשי המאסר אותם ריצה עד כה ובכך נותר לדומרני להישאר מאחורי סורג ובריח עוד שמונה חודשים.

על פי עסקת הטיעון, דומרני ירצה את המאסר בגין סחיטה ואיומים לאחר שהואשם בכך שאיים על הרב יעקב איפרגן המוכנה "הרנטגן", במהלך הבחירות המוניציפליות שנערכו לפני מספר חודשים בעיר נתיבות.

לפני כחודש וחצי הודיעה פרקליטות מחוז דרום לעורכי דינו של הרב יורם אברג'ל כי הם החליטו לסגור את התיק נגד הרב בפרשת הסחיטה בבחירות לראשות עיריית נתיבות. בפרשה נחשד הרב אברג'ל יחד עם שלום דומרני ואנשיו שנעצרו גם הם.

הקרב הסוער על ראשות העיר נתיבות ביום הבחירות המוניציפליות הביא עמו מתחים רבים. אווירה מתוחה שררה בין שתי חצרות הרבנים המשפיעים בעיר: הרב יעקב איפרגן המכונה 'הרנטגן', תמך במועמד אייל מסיקה, יריבו של ראש העיר המכהן בתפקיד זה שנים, ואילו הרב יורם אברג'ל, ראש מוסדות "רב פעלים", נתן את תמיכתו ביחיאל זוהר.

לוויכוח שנדמה היה שיביא עמו מהפך עם הדחתו של ראש המכהן בתפקיד זה שנים, הצטרף עבריין בכיר בדרום. עוזרו האישי של הרב אברג'ל, עמנואל אלישע, עירב אותו בסיפור ועל פי האזנות הסתר שהתפרסמו בחדשות 2, הוא הביא להתערבותו של ראש ארגון הפשע, שלום דומרני.

על פי כתב האישום שהוגש נגד דומרני, עוזרו של הרב ביקש ממנו את התערבותו המידית בפרשה, כל זאת בכדי להעביר מסרים ברורים וחד משמעיים לצד היריב - חצרו של "הרנטגן" שיתנהגו בכבוד. השיח בין עוזר הרב לעבריין הבכיר, נשמע תקיף במיוחד בעוד שדווקא דומרני היה זה שנשמע רגוע יותר ומפייס יותר.

בשיחה בין השניים נשמע דומרני מספר כי שוחח עם "הרנטגן": "נו, עכשיו דיבר איתנו הרב איפרגן, גם הוא באופן אישי בטלפון". תוכן השיחה בין הרב לעבריין נסובה סביב האיומים לכאורה דווקא מחצרו של הרב אברג'ל: "הוא אמר לי, שלום מכפישים, מדברים, זה לא צריך להיות ככה. אנחנו כולנו יהודים, הם יהודים, אנחנו יהודים".

עוזרו של הרב השיב בקול תקיף: "הלוואי שלום, תאמין לי שלום, אם היית יודע את האמת, היית, היית שוחט אותו".

דומרני: "לא, אל תגיד ככה, אל תגיד לי ככה, אל תגיד ככה עמנואל, עמנואל אנחנו אוהבים אתכם אהבה גדולה, עמנואל לא צריך ככה".

עוזרו הרב ממשיך ואומר: "אני יודע מי זה... אנחנו יודעים מי זה שלום". דומרני: "לא צריך, לא צריך, לא צריך אנחנו כולנו יהודים, בסוף בסוף הכול בסדר". עוזר הרב: "אתה מסתכן, הם פה מסמנים אחד אחד, לא כמו איזה, כאילו אנחנו איזה ידועים".

לפי המשטרה, העבריין שלום דומרני שלח לכאורה את חייליו למסע הפחדה כנגד הרב איפרגן. ביום הבחירות הם נסעו בפראות בסמוך למתחם מוסדותיו של הרב, ולאור זאת הוא נתקף חרדה. אחותו של הרב, הרבנית ברוריה זבולוני התערבה והרימה טלפון לדומרני.

לאחר דין ודברים, בהם הבהיר העבריין הבכיר כי לא ייגרם לו נזק: "לא, אנחנו לא, אנחנו לא במטרות אלימות" ולאור בקשתו להיפגש עם הרנטגן, השיבה לו הרבנית ברוריה כי הרב ממתין לו בביתו.

בתום השיחה יצר דומרני קשר פעם נוספת באותו היום עם הרבנית ברוריה, אחותו של "הרנטגן". ראש ארגון הפשע ביקש כי דבר קיום הפגישה לא ייחשף וכי הוא דרש ממנה כי תבהיר זאת לרב איפרגן ובמידה ופגישה זו אכן תיחשף, ביקש דומרני כי הרב יגיד כי הוא הגיע לבקש ברכה.

בחקירתו במשטרה טען הרב יעקב איפרגן כי הוא חש מאוים באותה פגישה. בסופו של תהליך הוחלט במשטרה שלא להעמיד לדין את הרבנית ברוריה בגין שיבוש הליכי חקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר