חשיפה

רבנים נגד איחוד הצלה בני ברק: קלקולים ברוחניות

ארגון "הצלה גוש דן" פותח במתקפה חזיתית נגד "איחוד הצלה": רבני הארגון חתומים על קול קורא חריף, נגד "חברת הצלה נוספת בגוש דן הגורמת לקלקולים ברוחניות וגשמיות". דובר "הצלה גוש דן" ל"כיכר השבת": "איחוד הצלה מפר בבני ברק בבוטות את כל כללי ההלכה". רומז: מתנדביו מחללים שבת (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגר"ש וואזנר (דוד כהן)

ארגון "הצלה גוש דן" פותח במתקפה חזיתית נגד "איחוד הצלה", הפועל בתוככי העיר בני ברק.

ב"קול קורא" שפרסמו רבני הארגון, מתריעים הרבנים מפני "חברת הצלה נוספת בגוש דן הגורמת לקלקולים ברוחניות וגשמיות".

בחודשים האחרונים נעשו מאמצים להביא לגישור בין שני הארגונים הפועלים בבני-ברק.

דובר "הצלה גוש דן", ישראל פישר, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את עבודת "איחוד הצלה" בבני-ברק.

"הצלה פועל בבני-ברק כבר למעלה מ-25 שנים", הוא אומר. "אין מקום לעוד ארגון הצלה בעיר, בטח לא ארגון כזה שמפר בבוטות את כל כללי ההלכה".

לדברי פישר, מתנדבי "איחוד הצלה" יוצרים אנרכיה בעיר. הוא רומז על חילולי שבת שנעשו על-ידי המתנדבים, תוצאה ישירה של בורות הלכתית. "לנו יש רבנים גדולים. הגר"ש וואזנר הוא רבו המובהק של הארגון. לא נזוז ימין ושמאל ללא ההוראות הישירות שלו".

"איחוד הצלה גורם לפריצת גדר. יש דברים שלא מקובלים בעיר חרדית כמו בני-ברק. בערים אחרות, אני חושב שאיחוד הצלה עושה עבודה מצוינת. אני בעד שימשיך לפעול, אבל לא בבני-ברק", הוא אומר.

פישר מציין כי "הצלה גוש דן" עובד כתף אל כתף עם "מגן דוד אדום". מתנדבי הארגון, הוא מספר, עוברים הכשרה מלאה ומודעים היטב גם לפן ההלכתי של העבודה מצילת החיים.

"יש לנו תורניות קבועות בשבתות. כל תורן מודע היטב למה מותר ומה אסור. הוא נקבע מראש. באיחוד הצלה יש אנרכיה. המשטרה הזהירה אותנו כמה פעמים לאחר שבשבתות הגיעו לכמה זירות מתנדבים של שני הארגונים. פתאום, באמצע השבת, נשמעות סירנות בעיר. הייתכן?"

ב"הצלה גוש דן" מקווים שהקול קורא החריף עליו חתומים הגר"ש וואזנר לצד הגר"נ קרליץ, יסיים את פעילות "איחוד הצלה" בבני-ברק.

מ"איחוד הצלה" נמסר בתגובה: "הנהלת איחוד הצלה עד לרגע זה לא קיבלה לידה את המכתב שהתפרסם בחוצות. הנושא יובא בפני גדולי ישראל ורבני הארגון שליט"א שמנחים אותנו בכל צעד ושעל והם יורונו כיצד לנהוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר