מלחמות הליטאים והחסידים

גורמים ב"דגל" נגד אייכלר: "זילזל בהחלטת המועצת"

המאבק בין חצרות החסידים ודגל נמשך: לאחר ההתנצלות ב'יתד נאמן' בגין קריקטורה שפגעה כביכול במגזר החסידי, נמצאה פגיעה חדשה: גורמים ב'דגל התורה' מביעים זעם על מאמרו של חה"כ ישראל אייכלר בו הביע לדבריהם זילזול בהחלטת מועצת גדולי התורה הליטאית. "זו לא גחמה של עסקנים" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישראל אייכלר (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

סערת הקריקטורה: למרות ההבהרה הבוקר (ראשון) בעיתון 'יתד נאמן' בה נכתב כי הקריקטורה שפורסמה בעיתון סוף השבוע לא כוונה לזלזל בחצרות חסידיות ובקהילות, מתברר כי הסערה הציבורית ממאנת לשקוע.

הבוקר, פרסם איש חסידות בעלזא ח"כ ישראל אייכלר מאמר תגובה חריף בעיתון 'המודיע' - בטאונה של תנועת אגודת ישראל החסידית בו הסביר את עמדת מועצת גדולי התורה של המפלגה שלא להתערב ולהורות לציבור מה להצביע לראשות עיריית ירושלים, כשהוא מבהיר כי קשה היה להכריז על משה ליאון מועמדו של אביגדור ליברמן השותף לממשלה העויינת כמועמד הציבור החרדי.

בעקבות המאמר, הביעו גורמים ב'דגל התורה' זעם רב וטענו כי אייכלר במאמרו זלזל בהחלטת מועצת גדולי התורה הליטאית וכינה אותה "החלטה של עסקנים".

האם אכן ח"כ אייכלר זלזל בגדולי התורה הליטאים? קראו את המאמר המלא מעיתון 'המודיע'

גורם ב'דגל' אומר הערב, כי "לא ייתכן מצב בו חבר כנסת מיהדות התורה מכנה במאמר רשמי בעיתון המייצג את מפלגתו החלטת 'קול קורא' מנומקת של מועצגה"ת בכינוי הנלוז "שריקת העדרים של עסקנים שסגרו עימם בשם כל ישראל".

"ח"כ אייכלר יודע טוב מאוד כי זו לא גחמה של עסקנים אלא החלטתם של מאורי הדור וכולם יודעים כי מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי שהם אלו שהכריעו בעד תמיכה מוחלטת בליאון" אמר הבכיר.

"צר לי שהוא בוחר להתחבא מאחורי כסות של מילים יפות שאין מאחוריהם כלום" אומר הגורם. לסיום הוא מצהיר: "אני בטוח שאינטרסים כאלו ואחרים עומדים מאחרי החלטתם של עסקני חסידות בעלזא לתמוך בעקיפין בניר ברקת ע"י המנעות או הצבעה בפתק לבן, והייתי שמח כי הם יואילו בטובם לחשוף את והנסיבות שהובילו לתמיכתם הפאסיבית בברקת תוך זלזול ברובו של הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר