פורבס מציג: הפוליטיקאים העשירים בישראל

יאיר לפיד מייצג את החלשים? על פי דירוג של המגזין 'פורבס', יאיר לפיד הוא מבין העשרה הפוליטיקאים העשירים בישראל. "הנכס הגדול ביותר בבעלות לפיד ורעייתו ליהיא הוא הקוטג' בו הם מתגוררים בשכונת רמת אביב ג' עם ילדיהם. על פי ההערכות, מגיע שוויו של הבית לכ-8 מיליון שקל". תגובת יאיר לפיד: "הלוואי"

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

יאיר לפיד מייצג את החלשים? על פי דירוג של המגזין 'פורבס', יאיר לפיד הוא מבין עשרת הפוליטיקאים העשירים בישראל.

מתוך המגזין, "יאיר לפיד צבר את עיקר הונו במהלך השנים בזמן שעבד בתקשורת, מהרצאות שהעביר, ומהספרים שכתב, עוד לפני שהחל את עבודתו כמגיש חדשות, כיהן לפיד במשך חמש שנים כפרזנטור של בנק הפועלים. במהלך שנים אלה השתכר כ-4 מיליון שקל".

"בנוסף לעשייתו הטלוויזיונית, לפיד הוא גם סופר ועיתונאי מוערך. באמתחתו 11 ספרים שמכרו למעלה מ-20 אלף עותקים כל אחד, כאשר ספרו "זיכרונות אחרי מותי", שיצא לאור ב-2010, ובו הוא כותב בקולו של אביו שנפטר, מכר עד היום יותר מ-100 אלף עותקים. על פי מקורות בכירים בשוק הספרים בארץ, לפיד, הנחשב לסופר מצליח בישראל, מרוויח כ-20% ממחירו של כל ספר. בחישוב כולל, מסתכמות הכנסותיו המוערכות ממכירת ספרים בכ-4.8 מיליון שקל".

"הנכס הגדול ביותר בבעלות לפיד ורעייתו ליהיא הוא הקוטג' בו הם מתגוררים בשכונת רמת אביב ג' עם ילדיהם. על פי ההערכות, מגיע שוויו של הבית לכ-8 מיליון שקל".

תגובת יאיר לפיד לפורבס: "הלוואי!!!".

במקום הראשון בדירוג 'פרובס' נמצא המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, אשר שומר על מקומו מן השנה שעברה.

"שלום מוערך ב-150 מיליון שקל. הונו של שלום בא לו בעיקר בזכות נישואיו לאשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום, הבעלים של 12% ממניות קבוצת ידיעות אחרונות".

במקום השני בדירוג הגיע שר המשפטים יעקב נאמן, "הונו מוערך ב-100 מיליון שקל. נאמן עשה את הונו בעבודה קשה לאורך שנים רבות, כשותף מייסד של משרד עורכי הדין המוביל בישראל - הרצוג פוקס נאמן. על בסיס הערכות שונות, המתייחסות להיקף פעילות משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.הכנסות המשרד מגיעות לכ-172 מיליון שקל בשנה.

שר הביטחון אהוד ברק מדורג שלישי ברשימה, "הונו מוערך של 56 מיליון שקל, ירידה של 14 מיליון שקל ביחס לשנה שעברה. השנה מכר ברק את הדירה המפורסמת במגדלי אקירוב ב-26.5 מיליון שקל. הסכום הזה מהווה רווח של כ-14.5 מיליון שקל על ההשקעה המקורית של ברק, אולם חלקו ישמש להחזר המשכנתה שנלקחה עם רכישת הדירה. משמעות הדבר היא כי הונו של ברק בפועל נמוך ממה שהיה "על הנייר". את מרבית הונו עשה ברק בשנים 2007-2001, בהן היה מחוץ למערכת הפוליטית, קיים הרצאות והקים חברת ייעוץ. בשנים הללו הרוויח שר הביטחון סכום מוערך של 30 מיליון שקל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ירד שלב אחד בדירוג, למקום ה-6, "הונו מוערך ב-41 מיליון שקל. גם נתניהו לא עשה את הונו מהפוליטיקה, אלא מהרצאות ומעסקות אשר קידם. בני הזוג נתניהו מחזיקים בשני נכסים, בנוסף למעון הרשמי בירושלים בו הם מתגוררים: האחד, פנטהאוז בשכונת רחביה בירושלים, שמחירו מוערך בכ-7-8 מיליון שקל; השני, וילה בקיסריה, אותה רכשו בשנת 2002 במחיר "מציאה", ושוויה כיום מוערך ב-10-15 מיליון שקל".

האישה היחידה שנכנסה לרשימה היא סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, שמדורגת במקום החמישי "גם במקרה של נס, ההון המשפחתי אינו נובע ממקצועה כביוכימאית אלא מעיסוקו של בעלה, עו"ד ורו"ח ד"ר שלמה נס. הונם המשותף מוערך ב-45 מיליון שקל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר