ראש בראש

ישי: "בן חיים מעוות ומשקר"; בן חיים: "צפו בכתבה ותשפטו"

אמר או לא אמר? אחרי שהעיתונאי אבישי בן חיים דיווח בערוץ 10 על דברים שאמר שר הפנים, אלי ישי, ולפיהם "במלחמת לבנון השניה הכישלון היה בגלל כוחי ועוצם ידי" - ישי תקף אותו בשידור וטען כי הוא "מסלף ומשקר" ומה השיב לו אבישי בן חיים? האזינו לראיון סוער (ארץ, חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
ישי מול בן חיים (צילום: פלאש 90, ארכיון)

סערה פרצה הבוקר סביב דבריו של יו"ר ש"ס השר אלי ישי, שהובאו אמש בערוץ 10, בהם הוא נראה אומר כי במלחמת ששת הימים מדינת ישראל ניצחה בגלל האמונה בבורא עולם, ואילו במלחמת לבנון השנייה נכשלנו בגלל תחושת ה"כוחי ועוצם ידי".

הדברים הובאו אמש על-ידי הפרשן לענייני חרדים אבישי בן חיים. הבוקר, בראיון למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה', התייחס השר ישי לפרסום הדברים, ותקף בחריפות את העיתונאי אבישי בן חיים.

"זה שוב עיוות, אבישי בן חיים מסלף מעוות וגם משקר", אמר השר ישי, ושב על הדברים שאמר בכינוס המדובר. "מה שאמרתי שם זה תראו את ההבדל בין מלחמת ששת הימים למלחמת לבנון השניה. אז הלכנו באמונה גדולה, כל עם ישראל ישב והתפלל ידענו שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים. במלחמת לבנון השניה, כל אחד אמר 'כוחי ועוצם ידי', עזבו את האמונה, אמרנו אנחנו צבא הכי חזק במזרח התיכון אנחנו ננצח".

• אמר או לא אמר? צפו בדבריו של אלי ישי

"בששת הימים אף אחד לא חלם לנצח, היינו הצבא הכי חלש מול כל מדינות ערב, הלכנו בביטחון ובאמונה, במלחמה הזו (לבנון) כל אחד סמך על עצמו, גם הפוליטיקאים, וכולם אמרו 'כוחי ועוצם ידי', אנחנו הכי חזקים, והנה בסוף אנחנו לומדים יותר ויותר שצריכים אמונה, וככל שאנחנו יותר מאמינים כך יותר ייטב לנו", הסביר השר ישי.

בהמשך דבריו, שב ישי לתקוף את הפרשן אבייש בן חיים ואמר: "את הדברים האלה אבישי בן חיים יודע, והוא בחר לכוון אותם שוב במסגרת האווירה הזו של הסתה כנגד חרדים, והוא עשה את זה בתענוג גדול".

ישי נשאל מדוע אבישי סילף את דבריו, אך סירב לענות ואמר כי "יכול להיות שהוא הגון מאוד, ואתה יודע בתוך תוכך שהוא כתב שלא פעם מסלף דברים ומעוות דברים, שורה ארוכה של דברים, אז תרשה לי לא לנהל בבוקר הזה שיחה על יושרו או הרמה המקצועית של אבישי בן חיים, זה לא מה שמעניין אותי".

בהמשך השידור, עלה הפרשן אבישי בן חיים לשידור, בכדי להגיב על הדברים ואמר: "כל אחד יכול להקשיב לכתבה ולהאזין לה ולראות שהיא מדויקת ורגישה ואין בה מילה אחת שבורחת תוך האמת. אני מוכן להתחייב, אפשר לשפוט ולקחת את הטקסט ולראות אם סילפתי שם אפילו ברבע מילה, לא במשהו מהותי. הכתבה היא מדויקת כמו כל הכתבות שלי היא לא שונה מאיך שאתם מכירים אותי שאני כותב הגון ואני לא מפספס מילה, ואני בחרדת קודש נוגע בטח בנושאים האלה".

אבישי בן חיים התייחס להתקפה של אלי ישי נגדו, ואמר כי "הוא צריך להתמודד עם ביקורת ציבורית קשה בעקבות הסיפור הזה של מנהיג מפלגה חרדית שנכנס לענייני צבא ולמה צה"ל נכשל או לא נכשל במלחמה, זו בעיה שהוא צריך להתמודד איתה".

הסערה פרצה בין היתר סביב הכותרת שניתנה לדברים, בהם נכתב: "ישי: צה"ל נכשל במלחמת לבנון השנייה בגלל שהחיילים לא מתפללים מספיק". "זו משמעות האמירה שלו, אני לא אמרתי את הציטוט הזה אצלי בכתבה כי זה לא מילה במילה ממה שהוא אמר. זו בהחלט משמעות הדברים, אני לא עשיתי זאת כך ולא הייתי עושה את זה", טען אבישי בן חיים.

בהמשך הדברים, התעמת אבישי בן חיים עם יהודה אבידן שהגן בלהט על השר אלי ישי, ותקף את אבישי שמה שהוא עשה לאלי ישי, שפרסם רק קטע מדבריו, זה כמו מה שהוא עושה שוב ושוב לדרשותיו של הגר"ע יוסף.

"אבישי בן חיים מסלף, מנסה להכפיש, מנסה להוציא דיבתה רעה של המנהיג של התנועה. וזה לא סוד, שאבישי הוא איש של אריה דרעי, מנסה להחזיר את אריה בכל הכוח, משמש יועץ שלו, וזה חלק מהמלחמות של הקמפיין של הבחירות", טען אבידן בלהט.

"כל הדברים של אלי ישי בנושא הזה הוכנסו לכתבה", אמר אבישי בן חיים וסירב להתייחס לדבריו של יהודה אבידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר