סוער בעיר החרדית

אלעד: פרוש ללא קואליציה, קריספל מחזיק רוב במועצה

המשא ומתן בין ראש העיר אלעד ישראל פרוש ויו"ר ש"ס צוריאל קריספל התפוצץ. אנשיו של קריספל טוענים להתנהלות בעייתית מצדו של פרוש, כשבמקביל מבקש קריספל לכנס את המועצה בה הוא מחזיק ברוב ולהעביר שורת מינויים. אנשיו של פרוש: "משא ומתן קואליציוני מתנהל בפגישות, ולא בתקשורת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש (צילום: כיכר השבת)

ראש עיר ללא מועצה: למרות שלישראל פרוש יש את תואר ראש העיר אלעד, נראה שבפועל אין לו שליטה בעיר החרדית, מי שלמרבה האירוניה יכול כעת לנהל את עיריית אלעד הוא יו"ר ש"ס המקומי צוריאל קריספל.

המשא ומתן בין פרוש וקריספל התפוצץ, השניים הפסיקו את המשא ומתן, כאשר ראש צוות המשא ומתן מטעם ש"ס יהודה אבידן שלח מכתב חריף למשה פרוש - אחיו של ראש העיר ומנהל המשא ומתן מטעמן, ובו הוא מודיע לו:

בינתיים, קריספל לא ממתין ולוקח את השליטה לידיו, על פי החוק, למי שיש את הרוב במועצה - הוא זה שיכול לקבוע מי הם סגני ראש העיר ומי הם ראשי הוועדות בעירייה, ואכן, קריספל זוכה בשלב זה לרוב במועצה.

במכתב ששלח קריספל לפרוש, הוא מודיע על בקשה לכנס את מועצת העיר ולמנותו לסגן יחד עם חבר המועצה ברק צברי.

במכתב כותב קריספל את שמותיהם של המועמדים מטעמו לתפקידים שונים בעירייה, כאשר בעזרת הרוב שברשותו הוא יכול לאשר אותם, על פי בקשתו, הוא ימונה לסגן ראש העיר לצד ברק צברי. כמו כן קריספל יחזיק בתיק תכנון ובניה, וצברי כממונה על הכספים והגזברות.

בהמשך המכתב, מפרט קריספל את תהליך הקמת הוועדות ומי יהיו חברים בהן, דבר שהופך אותו לסוג של "ראש עירייה נוסף" בעיר לצד ישראל פרוש, זאת בעוד האחרון לא מצליח להקים קואליציה ולנהל את העיר שעברה לא מעט שנים קשות.

בתוך כך, במכתב ששלח יהודה אבידן לפרוש הוא מגולל את הסיבות לכישלון במשא ומתן, ומטיח האשמות במשפחת פרוש: "שמח אני שדאגת לשלוח את תשובתך בכתובים, אני מבין שכנראה לא היה לך את האומץ לשוחח עימי טלפונית ולומר לי את תשובתך, אני לא מכיר התנהלות כזאת בין צוותי מו"מ שכך נהגו, ובטוחני שאם היית מתייעץ ושואל את אביך שיחיה, הוא היה מספר לך שמן הראוי שתרים טלפון, ותנסה לפחות ולו למען הנימוס, לבקש להיפגש, ואולי להציע איזה שהם חלופות ראויות, אבל ככה זה, כשאצלכם הבחירות לא נגמרו והיחצנים עדיין עובדים, אני מרשה לעצמי להזכירך, הבחירות כבר הסתיימו וכך לא מתנהגים".

"זה התחיל בכך שטרחתם להזמין אותנו רק כשבועיים לאחר הבחירות, וגם זאת רק לאחר שאני הוא זה שיזם את שיחת הטלפון, גם אז לקח לכם ארבעה ימים להיפגש (ללא ספק תטען שהמתנת לפלוני ואלמוני. תירוצים) אבל לא נורא סוף סוף נפגשים, באתם מאוד מוכנים ומסונדלים כך שכל מה שהיה לכם לספר לנו שתפקיד המ"מ תפוס".

צוריאל קריספל (צילום: כיכר השבת)

אבידן עוקץ את פרוש בגין הבטחתו להעניק את תיק תכנון ובניה ל'הבית היהודי': "כך גם יו"ר ועדת תכנון ובניה ותיק הנדסה, סגן נוסף הובטח אף הוא ליקיר הציבור החרדי מהבית היהודי מר שי נתן שהובטח לו סגן בתואר (כנראה כאות הוקרה על תרומת מפלגתם לעולם התורה, הם הרי עדיפים מש"ס) וכן שתיק החינוך והמנגנון תפוס לנציג ויז'ניץ".

"הודעה זאת שלכם התקבלה בתדהמה אצלנו, וזאת במיוחד שעל אף כל המשקעים של הבחירות, לאחר שנוהל קמפיין שאינו זכור כמותו במגזר החרדי, תוך חציית כל קו אדום כנגד הרב קריספל, אעפ"כ, ולמרות זאת, שמנו הכול מאחור, ואמרנו לכם שאנחנו מכבדים את רצון הבוחר שנתן מנדט לרב פרוש כראש העיר, אך אנו מצפים מכם שתכבדו באותה מידה את רצון הבוחר שנתן לנו רוב במועצת העיר, שזהו בעצם כלי ניהולי לא פחות מהזכות שניתנה לראש העיר".

"לפגישה הבאה המתנו שוב מספר ימים" כותב אבידן: "כאשר כל אותו הזמן דאגנו לשמור על שקט מוחלט ועל כבודו של ראש העיר, ועל מנוחתו בבלגיה, וכל זאת ע"מ לא לחבל באמת ברצון הטוב שהיה מצידנו, ולא לספק לאף אחד שום תירוץ לפוצץ את המו"מ, מה שלא קרה מצידכם כאשר כבר ביומיים הראשונים לאחר הבחירה, דאגתם לשלוח את יקיר הציבור החרדי מהבית היהודי לעשות "סדר" בעירייה, ולנקות את הלשכות מהספרדים, תוך שליחת איומים כלפי עובדות, שכל חטאם שהם ספרדיות, ותוך כדי ניתוק מחשבים לעובדים, התנהגות ללא ספק ברוטאלית החורגת מכל כללי המינהל התקין" מאשים אבידן.

"אנחנו, הרב פרוש" כותב אבידן במכתבו: "לא נתנהג כמותכם חלילה ובהפקרות בה נהגתם, אנו מתכוונים ונכונים לשרת את תושבי העיר כולה גם אם זה יהיה מספסלי האופוזיציה ובאחריות מירבית".

"לסיום, ברצוני להבהיר שעם קבלת מכתבך אליי, אנו רואים בזה כהודעה מצידכם על אי רצונכם לראות בנו שותפים ראויים לניהול העיר, אלא המשכו של מסע הבחירות, זריית חול בעיני הציבור, אכן הרבה כסף ומשאבים שפכתם עד היום, ועל רצונכם להמשיך להשפיל ולפגוע בציבור הספרדי המונה את רוב רובה של העיר אלעד וחבל שכך".

"מי שברכת מרן זצוק"ל זיע"א מלווה אותו אינו חושש לעולם. אי לכך אנו רואים עצמנו משוחררים מכל מחויבות ואת המשך דרכינו נודיעך בקרוב" כתב אבידן.

יהודה אבידן (צילום: כיכר השבת)

מלשכת ישראל פרוש נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "למרות הקשיים, נמשכים המאמצים הכנים להקים קואליציה רחבה מקיר לקיר באלעד. הדרישה שנדחתה היא דרישה אחת בלבד, לקבל את שני תפקידי הסגנים בשכר, היחידים בעיריית אלעד, ולהשאיר את שאר השותפים ללא תמורה ראויה. למרות הסכמתנו, יחד עם שותפינו מסיעות דגל התורה והבית שלנו באלעד, ללכת לפשרה, תוך פעילות עם עו"ד בכיר ובמשרד הפנים, התברר כי ישנה בעיה חוקית עם הדבר, ואנחנו חרתנו על דגלנו את קיום ההסכמים וההתנהלות על פי כללי מנהל תקין".

"ישראל פרוש פנה בעבר, ופונה גם מעל במה זו לראשי סיעת ש"ס, וקורא להם להניח בצד את חילוקי הדעות, ולשים דגש על הדברים המהותיים העומדים לפתחנו, כמו התקציב השנתי, יציאה למכרזים חיוניים לבניית שני בתי ספר, גני ילדים, אודיטוריום ומתנ"ס. הצענו לעמיתנו להקים ועדה משותפת לצורך העניין. אם טובת העיר חשובה להם, זה הזמן לפעול יחד ובמהירות לפיתוח וקידום העיר".

"בכלל", אומרים בלשכה, "משא ומתן קואליציוני מתנהל בפגישות ישירות ולא מעל גבי התקשורת. כך הוא יעיל ומעשי יותר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר