הפרובוקציה החודשית נמנעה

אלפי בנות בתפילה בכותל; 'נשות הכותל' נותרו מאחור

למעלה מ-5,000 בנות סמינרים ונשים חרדיות גדשו הבוקר (שני) ראש חודש אב, את רחבת הכותל המערבי לתפילת מחאה נגד 'נשות הכותל' הפרובוקטיביות. בעקבות כך נאלצה המשטרה שלא לאפשר ל'נשות הכותל' להתקרב לעזרת הנשים והותירה אותן הרחק, במתחם מגודר ברחבה העליונה (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אלפי בנות ברחבת הכותל (צילום: כיכר השבת)

אלפי בנות סמינרים ונשים חרדיות נעתרו ובאו ליטול חלק הבוקר (שני) ראש חודש אב, בתפילת המחאה ברחבת שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, נגד 'נשות הכותל' הפרובוקטיביות.

החל מהשעה 06:00 בבוקר זרמו מכל רחבי ירושלים בנות סמינרים, אמהות ונשים חרדיות בדרכן אל הכותל המערבי, לשאת תפילה ולהביע מחאה שקטה מול הפרובוקציה החודשית.

לרגעים היה נדמה כי המשטרה שבה על הסלקציה החמורה מהחודש שעבר כשהיא חסמה למספר רגעים את הכניסות והיציאות מהכותל המערבי, זאת למרות הסיכומים שהושגו עם הנציגים החרדיים.

אך למרות זאת רחבת הכותל התמלאה בנשים חרדיות שביקשו לשאת תפילה לאביהן שבשמים ובכך למחות על חילול הקודש.

במקביל, נערכה המשטרה בכוחות גדולים מאוד ברחבת הכותל והסביבה, עשרות בלשים נראו מפטרלים בין המתפללים כדי להיערך לכל מהומה אפשרית.

עשרות מ"נשות הכותל" שהגיעו לכותל המערבי לפרובוקציה החודשית, עוכבו על-ידי המשטרה ברחבה העליונה ולא התאפשר להן להיכנס פנימה אל עזרת הנשים כרצונן. המשטרה גידרה את המקום ואפשרה להם להתפלל רק בתוך המתחם המגודר.

במקביל, בחורה חרדית נעצרה על-ידי המשטרה. לאחר פעילותו של יוסי דייטש מ"מ ראש עיריית ירושלים, הבחורה החרדית שוחררה.

בכירים במשטרת ירושלים מבהירים כי לא יכניסו את 'נשות הכותל' לעזרת הנשים בשל החשש מעימותים. לדבריהם, ברחבת הכותל נמצאות אלפי בנות חרדיות ומאות גברים.

מנגד, גורמים חרדים טוענים כי המשטרה הפרה את הסיכומים המוקדמים עמה. לטענתם, סוכם עם המשטרה כי במידה והנשים החרדיות ימלאו את רחבת הכותל לפני ש'נשות הכותל' תגענה למקום, הרי שהמשטרה לא תאפשר להן להיכנס, לא לרחבה התחתונה ולא לזו העליונה כדי למנוע חיכוך.

לדבריהם, כבר ב-6:30 הרחבה הייתה מלאה בנשים חרדיות ולמרות זאת המשטרה איפשרה את כניסת 'נשות הכותל' לרחבה העליונה.

יצויין כי בקרב 'נשות הכותל' שוררת אכזבה גדולה לאחר שנאלצו להישאר ברחבה העליונה בלבד ולא נכנסו אל תוך עזרת הנשים עצמה, שהייתה מלאה בנשים חרדיות.

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל, אמרה כי "המשטרה נכנעה היום לבריונות החרדית ומיקמה אותנו שוב בספסל האחורי של האוטובוס. אם היינו מגיעות ללא האבטחה המשטרתית יכולנו לתפוס מקום בקרבת הכותל כמו שאנחנו עושות כבר 24 שנים".

המשטרה מבהירה מנגד כי למעלה מ-5,000 בנות סמינרים הציפו את הכותל ואת עזרת הנשים,ולכן הוחלט למען ביטחונן של 'נשות הכותל', שלא להכניסן אל עזרת הנשים או בסמוך אליה.

סגן וממלא מקום ראש העיר יוסי דייטש אמר לאחר התפילה כי "הכותל המערבי מקום שמאחד ומקרב בין כל עם ישראל. חבל מאוד שבראש ודש אב, קבוצת נשים הזויה מגיעה לכותל על מנת לפלג ולסכסך בתוך העם".

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אמר כי "בימים בהם כל העם היהודי מתאבל על חורבן בית המקדש, לא אפשרנו את חילולו של השריד האחרון הכותל המערבי. שנאת חינם גרמה לחורבן הגדול ביותר של עמנו ולא ניתן לקבוצה קטנה מחרחרת ריב ומדון להמשיך בקיטוב, בהתגרות ושנאת חינם".

בתוך כך, אתמול הודיעה המשטרה לרב דוד ויסנשטרן, המארגן מדי בוקר חלוקת קפה ותה, למתפללי ותיקין בנץ החמה בכותל המערבי, שלא לפתוח הבוקר את עמדת חלוקת הקפה והתה, לא לפני תפילת הנץ ולא לאחר התפילה.

דובר משטרת ירושלים סנ"צ שמוליק בן רובי הסביר את הדרישה כי "הקפה והתה בכותל שימשו את הצעירים החרדים לנשק מול השוטרים. הם שפכו תה וקפה לוהטים על השוטרים במהלך ההפגנה שלהם ברחבה. המשטרה תיערך בכוחות גגדולים למניעת הפרת סדר".

בשעה 08:30 הסתיימה הפרובוקציה כאשר 'נשות הכותל' החלו לעזוב את הכותל המערבי כשהמשטרה דוחקת בהם לעזוב את השטח.

ההודעה על אי חלוקת השתייה החמה בעקבות דרישת המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר