סנגורן של ישראל

אמנון לוי מפתיע: לחרדים אין מקום בצבא, זו כפייה חילונית

העיתונאי ומגיש הטלויזיה שהצליח להסעיר פעם אחר פעם את המגזר החרדי יוצא להגנת בני הישיבות. היום פרסם מאמר הקורא לפטור את החרדים משרות צבאי. בראיון ל"כיכר השבת" הוא אומר: "אני מבין חייל דתי או חרדי שנמצא בטקס צבאי ומסרב להשתתף בו בגלל נשים". על דברי אפרים הלוי: "אידיוטים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אמנון לוי על רקע חייל צה"ל (פלאש 90, יח"צ)

במפתיע, יוצא היום העיתונאי ומגיש הטלויזיה אמנון לוי להגנת החרדים. במאמר שפרסם באתר ynet, כתב לוי: "הסערה סביב שירת הנשים מצביעה על עובדה פשוטה: החרדים לא מסוגלים לשרת בצה"ל, כי הוא מוסד חילוני מאוד, שלא מסוגל להתאים את עצמו אליהם. חרדי שמגיע לצבא נתקל בשונותו הדתית מבוקר ועד ערב".

בשיחה ל"כיכר השבת", הבהיר לוי: "אני חילוני אבל בעד לכבד אנשים חרדים ולכבד את אמונתם. לי זה לא מתאים? לכם זה מתאים ואיש באמונתו יחיה".

לוי פרסם בעבר תחקיר על טקס ה"חליצה" ועורר את חמתם של בתי הדין. גם היום, למרות דעתו החיובית על החרדים, הוא לא חוזר בו. "חליצה זה טקס מזעזע, יצאתי נגדו ואני יוצא נגדו גם היום והעובדה שכופים אותו על נשים בכדי להינשא היא חרפה. אני חושב שגם אנשים דתיים חושבים כך".

לוי, מתברר, נותר חילוני בכל רמ"ח אבריו. "לא חזרתי בתשובה", הוא אומר לכיכר השבת, "ויש לי דעות מאוד מוצקות בנושאים האלו".

באשר למאמר שפרסם, אומר לוי: "אני חושב שצריך לוותר לחרדים בעניין הצבא כי הם באמת כל כך שונים שאי אפשר יהיה לחבר אותם לצבא בלי לכפות עליהם.

"צבא זה לא הדבר הטבעי. ברוב המקומות בעולם צבא מיועד לאנשים שרוצים בכך ואני חושב שצריכים להיות יותר רחבי לב לגבי קבוצות ובודדים שאינם מסוגלים לתת את השירות. יש לחרדים קשיים עם הצבא וזה ברור".

על שירת נשים בצבא: "אני מבין חייל דתי או חרדי שנמצא בטקס צבאי ומסרב להשתתף בו בגלל שירת נשים. אני חושב שגם הצבא צריך להבין זאת. רע מאוד שמפקד בצבא הדיח את החיילים הדתיים שיצאו מהטקס. זו כפייה חילונית.

"הנשים צריכות לשיר - אני בעד שוויון נשים בחברה, אבל לאותם אנשים חרדים שאמונתם מונעת מהם לשמוע ולהנות משירת נשים, צריכים לאפשר להם שלא להשתתף. איש באמונתו יחיה".

היה מסקרן לשמוע את דעתו של העיתונאי הוותיק והמוערך באשר לדברים חריפים שאמר ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, על החרדים. "זה דברים כל כך אדיוטים שאני לא יודע איך להתייחס אליהם", תוקף אמנון, "דבריו מראים שהאיש בור ועם הארץ בכל הקשור למגזר החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר