סערת הגיורים

הרב אמסלם: "אלחם למען גיורי צה"ל - בחירוף נפש"

אחרי שתיקה ממושכת בפרשת גיורי חיילי צה"ל, חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם מש"ס, העניק ראיון נוקב לערוץ 2, בו הוא הצהיר מפורשות: "אלחם למען גיורי צה"ל - בחירוף נפש". במהלך הראיון הוא הביע תמיהה על הניסיון לקעקע את גיורי החיילים, ומזכיר לכולנו את ההלכה שמנסים להסתיר: "הונאת הגר" (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הרב אמסלם בראיון, הבוקר

לראשונה מאז פרצה סערת הגיורים של צה"ל, חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם מש"ס, מי שנחשב למקל בנושא הגיורים, מעניק ראיון לערוץ 2 - ומגונן בחירוף נפש על גיורי החיילים.

בראיון לתוכנית הבוקר בערוץ 2, הוא הביע תמיהה על הניסיונות לקעקע את גיורים החיילים. "אלחם בחירוף נפש למען הגיורים של צה"ל", הצהיר במהלך התוכנית, לשאלת המראיין מה יקרה עם הגר"ש עמאר שליט"א יודיע על ביטול הגיורים של חיילי צה"ל.

דעותיו של הרב אמסלם בנושא הגיורים, ידועות. רק לפני מספר חודשים, זמן קצר לאחר שהוציא-לאור את ספרו בנושא הגיורים, הוא חטף מתקפה קטלנית בעיתון הליטאי "יתד נאמן".

אמסלם, בעקבות המתקפה, החליט להקצין את עמדותיו בנושא. הבוקר, כאמור, הוא העניק ראיון ראשון בפרשה - לאחר שנמנע מלעסוק בנושא בחודשים האחרונים.

לצופי ערוץ 2 (ולא רק), הזכיר אמסלם את הציווי שיש כאלו שמנסים להסתיר: "הונאת הגר". הרב אמסלם הסביר ברהיטות, שלא ייתכן להתל באדם שרוצה להתגייר. "הוא הביע נכונות להתגייר, החל בקיום מצוות, טבל ועשה את כל מה שצריך. עכשיו שיבטלו לו את הגירות", שאל.

בסוף-השבוע פרסמו העיתונים החרדיים תחקיר על מה שנעשה במכוני הגיור של צה"ל. זה לא מה שהפריע לרב אמסלם לשבח את הנעשה במכוני הגיור, שם מתגיירים מידי שנה אלפי חיילים.

כזכור, לפני שבועיים, פורסם ביומונים החרדיים מכתב של גדולי הדור נגד הניסיון לאשר את גיורי צה"ל. המכתב אומנם לא התייחס רישמית לגר"ש עמאר שליט"א, אך כולם הבינו למי מדובר.

בימים האחרונים, צפוי הרב עמאר להכריע בפרשה הסבוכה, כשעליו מופעלים לחצים מכל עבר. "אם יבטלו את הגיורים של צה"ל, תהיה כאן שואה", התבטא בסוף-השבוע הרב הראשי לצה"ל לשעבר, הרב אבי רונצקי.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולדווח אחר ההתפתחויות בפרשה המורכבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר