סרט העוסק בעולם החרדי מזווית שלילית מצולם במבנה ששימש ישיבה

תושבים חרדים בראשון לציון טוענים כי סרט בשם "תיקון" העוסק בעולם החרדי מזווית שלילית, מצולם בימים אלו במבנה ששימש בעבר כישיבה. תגובת אחד מאנשי ההפקה על טענות התושבים ל"פריצות" בצילומים: "אנחנו לא רוצים לדבר איתך. זה לא עניינך, עזוב, התחלת ללכת - תלך" (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
"פרוצים מחופשים", זירת הצילומים (צילום: כיכר השבת)

הציבור החילוני צמא לדעת מי הם החרדים עליהם מדברים ברדיו ובטלוויזיה, מי הם אותם אלה שיוצאים להפגין על הזכות לשבת ולשקוד בעולמה של תורה. לרובם, אין קשר ישיר לאוכלוסייה החרדי, אלא הם ניזונים אך ורק מהתקשורת. לצד אלו, ישנם מפיקי סרטים חילונים שעושים על "גב" החרדים סרטים שליליים.

בעיר ראשון לציון, העיר הרביעית באוכלוסייתה בישראל, מתגוררים חרדים רבים. חילונים וחובשי כיפות חיים זה לצד זה. בימים האחרונים, החלו במבנה ששימש כישיבה בעיר צילומים לסרט חדש שיעסוק בנעשה בעולם החרדי באופן שלילי, כך לטענת גורמים חרדים.

לפי עדויות תושבים והתיעוד שבידי "כיכר השבת", השחקנים מבצעים סצנות הרחוקות מזרח ומערב מאורח החיים החרדי: ספרי הקודש בארונות הספרים הוחלפו בספרי דמה. וישנן אף סצנות אותן הכתב לא יכול להכיל.

חרדים תושבי העיר המתגוררים בסמוך, טוענים כי הסרט מצולם בבניין בו עד לפני שנתיים התאכסנה ישיבה חרדית, ומאז מעברה לעיר חדרה, המקום עומד שומם.

אחד האברכים, תושב המקום נשמע נסער בשיחה עם "כיכר השבת": "זו שערורייה נוראית. אנשים חילונים שחזרו בשאלה הם אלו שמפיקים סרט על חסידים ומשתתפים בו אנשים פרוצים המחופשים לחסידים ושאר תועבות רחמנא ליצלן".

איש צוות מהפקת הסרט ששוחח עם "כיכר השבת" במתחם הצילומים התייחס לטענות התושבים "אין לנו על מה להגיב, אני לא מבין על מה הרעש". אבי, איש הפקה נוסף שנכח במקום נשמע רותח מזעם תוך שהוא מפציר באיש הפקה אחר לא לשוחח עמנו: "עזוב עזוב אל תדבר איתו".

לסיום הוא אמר: "אנחנו לא רוצים לדבר איתך, אתה ניזון משמועות, אין לנו סיבה לתת תגובה. זה לא עניינך, עזוב, התחלת ללכת - תלך".

זירת צילום הסצנות לסרט. צילומים: כיכר השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר