"תזרקו אבן? תקבלו עשרים אבנים"

אנשי אבטחה יידו אבנים על מפגינים: "בשביל להרתיע"

מאבטחים שנשכרו בכדי למנוע נזקים לרכוש במתחם גולובנציץ', לקחו את החוק לידיים, ואף יידו אבנים לעבר מפגינים • אחד המפגינים בשיחה ל'כיכר השבת': "ביקשתי את הפרטים של התוקף, אבל לא הסכימו לתת לי" • מנהל חברת האבטחה מאשר את הטענות לפיהן יודו אבנים לעבר מפגינים: "בשביל להרתיע" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
המאבטחים מבריחים את המפגינים, הצהריים (צילום: פלאש 90)

ההפגנות בבית שמש: בשעות הצהריים (שלישי) הגיעו עשרות מפגינים למתחם הבנייה בבית שמש בכדי למחות על חפירת קברי יהודים במתחם.

כוחות משטרה שהיו בקרבת מקום פיזרו את המפגינים מהשטח, אולם מסתבר כי מלבד אנשי המשטרה, מאבטחים - רובם בני מיעוטים שהיו במקום, לקחו את החוק לידיים והיכו את המפגינים באלימות קשה ואף יידו אבנים לעברם, בניגוד לחוק.

בנוסף לכך, אחד מהשכירים שהיו במקום יצא כשהוא רכוב על טרקטורון במהירות מופרזת לעבר המפגינים, ככל הנראה בניסיון להפחידם ולהבריחם מהמקום, פעולה שמי שהיה אמור לעשותה היא המשטרה ולא אזרחים העובדים בשירות חברת אבטחה.

אפרים, אחד המפגינים שהוכה על ידי המאבטחים, משחזר בשיחה עם 'כיכר השבת' את השתלשלות האירועים הבוקר: "לקראת סוף ההפגנה שהייתה שקטה בגלל שלא היו חפירות, הגיעו הרבנים ואמרו את דבריהם. ממש לפני פיזור ההפגנה, התפרצו המאבטחים מתוך מתחם החפירות עם טרקטורון על מנת לדרוס, בלי שום סיבה".

"המאבטחים התפרצו מתוך מתחם החפירות עם טרקטורון על מנת לדרוס" (צילום: פלאש 90)

"לאחר מכן יצאה קבוצת מאבטחים" משחזר אפרים: "ואיימו עלינו ודחפו אותנו, הם התחילו ליידות עלינו אבנים גדולות, המפגינים צעקו לעבר המאבטחים שהם מיידים לעבר כל מי שנמצא בקרבת מקום וביקשו מהם את הפרטים שלהם - והם כמובן סירבו"

"תוך כדי הוויכוחים המילוליים בין המפגינים למאבטחים, אני עמדתי בצד ואחד המאבטחים איים עלי שהוא ירצח אותי. ביקשתי ממנו את הפרטים, ואז הותקפתי באגרוף לעין בלי שום סיבה. נפלתי מעוצמת המכה על הרצפה ולאחר מכן התאוששתי וקמתי, ביקשתי שוב את הפרטים מהתוקף, אבל לא הסכימו לתת לי את הפרטים".

"הם תקפו בבורוטאליות בלי לתת פרטים" חוזר ואומר אפרים: "גם אלו שיידו אבנים. זה מטריד שיש כאלה שכירי חרב בכדי לתקוף אותנו בכוח הזרוע".

אפרים שוכב על הקרקע לאחר שהותקף על ידי המאבטחים, הצהריים (צילום: פלאש 90)

בשיחה שקיימנו עם יעקב, שלא הסכים למסור את שם משפחתו, ומי שהזדהה כאדם המנהל את חברת האבטחה, הוא מאשר כי מאבטחים שהוצבו במקום אכן יידו אבנים לעבר המפגינים: "אני אסביר את זה בצורה פשוטה, המטרה שהבאנו את המאבטחים היא בכדי שנוכל לשמור על השקט ולהימנע מאלימות ונזקים של רכוש" הוא אומר.

האם המאבטחים אמורים לקחת את החוק לידיים וליידות בחזרה אבנים?

"מאבטח שהוא יהודי ומפגין יקרא לו נאצי, סביר להניח שהמאבטח יחזיר לו ובצדק" אומר מנהל חברת האבטחה בלי להסס.

"עמד בחור, ועומדים שישים מעליו וצועקים לו 'רוצח נאצי', ועם כל זה הוא אמר להם 'תקשיבו, אתם יכולים להפגין בכבוד', והם המשיכו לקלל ואמרו מילים שאני לא רוצה להגיד אותם בגלל שעכשיו חודש אלול, ולמרות כל זאת בא המאבטח ועדיין נתן להם כבוד".

במהלך השיחה, חושף יעקב את צורת 'האבטחה' של החברה בראשה הוא עומד: "המאבטח אמר להם בצורה פשוטה. תקשיבו, תזרקו אבן? תקבלו עשרים אבנים, תזרקו סלע? תקבלו עשרים סלעים, תתנו כבוד - תקבלו פי מאתיים כבוד. ואז הם אמרו לו שהם ירצחו אותו והוא ענה להם 'תרצחו אותי? אני ארצח אתכם'".

יעקב, מנהל חברת האבטחה מתעמת עם המפגינים, הצהריים (צילום: פלאש 90)

ככה אמורה להיראות אבטחה?

"אני נתתי הוראה למאבטחים לא להשתמש באלימות ולא לעצור אותם", אומר יעקב. "הגיע מטר של אבנים לכיוון העובדים, ואחד המאבטחים תפס סלע וזרק אותו לפניהם בצורה שלא יגיע אליהם - רק בשביל להרתיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר