הגר"ש אויערבך: "אסור להתייצב בלשכת הגיוס"

ראש ישיבת מעלות התורה, הגר"ש אויערבך שב וקורא לתלמידי ישיבות שלא ללכת ללשכות הגיוס. "מודאג מכוונת הצבא להקים גדוד חרדי חדש. מטרתם העיקרית היא לכפות את ערכיהם על הציבור החרדי ולנסות לשנותו מבפנים", אומר בכיר בעיתון הפלס, המזוהה עם הגר"ש אויערבך

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבעך. קריאה נחרצת (צילום: כיכר השבת)

ראש ישיבת מעלות התורה, הגר"ש אויערבך, קורא שלא להתייצב בלשכת הגיוס משום שהוא סבור כי התייצבות בזמנים האלה היא בגדר "מיון ושיבוץ לצורך חובת גיוס בפועל ממש".

דבריו של הרב אויערבך, שפורסמו הבוקר (רביעי) בבטאון שמזוהה איתו, "הפלס", מהווים עליית מדריגה במאבק החרדי בגיוס תלמידי הישיבות.

בכיר בעיתון הפלס המקורב לגר"ש אויערבך מסביר ל"כיכר השבת" כי לאחרונה נפוצו שמועות בציבור החרדי כי בעקבות ההגעה להסדר עם ראשי הצבא, ראש הישיבה חזר בו מדבריו. "הפרסום הבוקר נועד להבהיר כי דעתו של ראש הישיבה לא השתנתה", הדגיש הבכיר.

לדבריו, בתקופה האחרונה פקדו ראשי ישיבות רבים את מעונו של הגר"ש אויערבך ושאלו אותו האם אפשר לתת לחלק מהתלמידים להתייצב. בעקבות זאת, ראה הגר"ש צורך לפרסם שוב את דעתו.

הרב אויערבך מודאג מהפרסומים שהפכו להיות גלויים יותר ויותר של כוונת ראשי השלטון להקים גדוד חרדי חדש.

"צה"ל מפעיל חרדים בלשכות הגיוס שכל מטרתם לשכנע בחורי ישבות צעירים ותמימים לזנוח את חיי הדת ולהתגייס לצבא", הוסיף הגורם. "מטרתם העיקרית היא לכפות את ערכיהם על הציבור החרדי ולנסות לשנותו מבפנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר