אקספלורר 9 החדש להורדה עכשיו

אקספולרר 9 החדש. בזמן שגוגל ומוזילה נוגסות בנתח השוק שלה, חב´ מייקרוסופט סוף-סוף משיבה מלחמה: הכירו את אקספלורר 9 שמותיר אבק למתחריו (מחשבים)

ב. ניסני | כיכר השבת |

אקספלורר 9 - עד לפני כ-5 שנים שלטה מיקרוסופט בשוק דפדפני האינטרנט ללא עוררין. אחרי שגברה על נטסקייפ (עוד בימי אינטרנט אקספלורר 4), לא שיפרה מיקרוסופט את הדפדפן שלה בצורה דרסטית.

מלחמות תמיד פיתחו את המדע, וגם בשוק הדפדפנים, פיירפוקס של מוזילה, וכרום של גוגל נכנסו לשוק ופרצו דרך מבחינת עיצוב ונוחות לגולש. את רוב החידושים של פיירפוקס יישמה מיקרוספוט באקספלורר 7, החידוש הבולט הוא הכרטיסיות, המאפשרות פתיחת דפים רבים בחלון אחד.

כעת משיקה מיקרוסופט את אקספלורר 9 שהוא תשובה ניצחת לגוגל כרום. הוא פשוט העתקה שלו עם הוספות כאלו ואחרות.

כמו בגוגל כרום, גם באקספלורר 9 איחדו את שורת הכתובת עם שורת החיפוש. שורת התפריטים גם היא נעלמה, ובמקומה נמצא כפתור המוביל לכל המשימות. צמצום השורות המיותרות מאפשרת חלון גדול יותר, במיקרוסופט הסבירו כי הם ביקשו לשים את האתר במרכז ואילו הפלטפורמה של הדפדפן היא המשנית.

צפו בסרטון המראה את מהירות הגלישה באקספלורר (משמאל) לעומת גוגל כרום (מימין). כמות הדגים באה להראות את העומס על האתר.

על אף הדמיון הרב בין אקספלורר 9 לגוגל כרום, החידוש הגדול שבו הוא מהירות גלישה גבוהה יותר. גוגל כרום עשתה קריירה מכך שדפי האינטרנט שבה נטענים מהר יותר מהמתחרות בעיקר אקספלורר 7. בזכות כל מיני שיפורי תוכנה אקספלורר 9 נותנת גז ומשאירה למתחרות שלה אבק.

אקספלורר 9 - יש גם חידושים

אקספלורר 9 מספק תמיכה מלאה בHTML5, מה שיאפשר תמיכה גרפית שלמה יותר ואיכותית יותר. בעתיד הלא רחוק נראה יותר ויותר אתרים שמשקיעים בעיצוב האתר, בעיקר בתפריטי פלאש מכיוון שיהיה דפדפן שיתמוך בהם.

אפשרות נוספת היא תמיכה טובה יותר ביישומי וידאו, כך שניתן יהיה לראות סרטים וסרטונים דרך הדפדפן מבלי הזדקקות לתוכנות חיצוניות.

השיפור המשמעותי ביותר הוא ביחסים עם חלונות ויסטה ו-7. באקספלורר 9 דף האתר מופיע כאפליקציה (תוכנית) בשורת המשימות של מערכת ההפעלה (מה שמכונה "סרגל התחל") כשלוגו האתר הוא הסמל המופיע בחלונית המשימות. קליק ימני של העכבר על האייקון יפתח תפריט שייקבע על ידי בעלי האתר (לדוגמה, באתר של מזון מהיר, יהיה כפתור לתפריט, לאתרי הרשת ולהזמנה). למשתמשי חלונות 7 שכבר התרגלו לאופציה זו, בשאר התוכניות יהנו ממנה גם בגלישה באינטרנט.

חידוש נוסף הוא גרירת כרטיסיה לשורת המשימות, כך שהיא נפתחת כחלון חדש. חידושים אלו נתמכים רק בחלונות ויסטה ו-7. משתמשי XP ייאלצו לבחור בין מערכת ההפעלה, לבין הדפדפן החדש, שלא יעבוד בסביבת XP. יש כאלו שרואים בכך, דרך של מיקרוסופט לגרום לאנשים לעזוב את XP ולעבור לגרסאות החדשות יותר.

עוד שיפור המראה על חשיבה במיקרוסופט הוא הגדלת הכפתור "חזור" השימושי יותר לעומת הכפתור "הבא". (בינינו כמה פעמים השתמשתם ב"הבא").

יש לציין כי עדיין מדובר בגרסת בטא (גרסה ראשונית), שאיננה מומלצת תמיד להורדה בגלל באגים ותקלות אחרות. כדאי לחכות לגרסה המלאה שתגיע בחודשים הקרובים.

אם אתם כבר לא יכולים לחכות, אפשר להוריד את גרסת הבטא של אינטרנט אקספלורר 9 אקספלורר 9 להורדה כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר