ההדלקה במירון > פרסום ראשון

התפתחות דרמטית: האדמו"ר מבאיאן החליט לדחות ההדלקה

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על מכתבם של הרבנים הראשיים לישראל, הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, הקוראים לדחות את ההדלקה במירון ליום ראשון בעקבות החשש לחילול שבת, הודיע האדמו"ר מבאיאן - המדליק כבכל שנה את המדורה הראשונה - כי הוא דוחה את ההדלקה לשעת חצות הלילה. חשיפה (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
האדמו"ר מדליק בשנה שעברה (צילום: ארכיון)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על מכתבם של הרבנים הראשיים לישראל, הגר"ש עמאר שליט"א והגר"י מצגר שליט"א, הקוראים לדחות את ההדלקה המסורתית במירון בל"ג בעומר בעקבות החשש לחילול שבת - הודיע כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א כי הוא דוחה את ההדלקה.

על-פי המידע שהגיע לידינו עולה, כי האדמו"ר מבאיאן שיגר בקשה לסגן שר החינוך חבר-הכנסת מנחם-אליעזר מוזס שיבדוק עם המשטרה כיצד אפשר לדחות את ההדלקה לשעה שלהערכת המשטרה יוכלו הכוחות להיערך ללא חילולי שבת.

חבר-הכנסת מוזס פנה למפקד המבצע ניצב זוהר דביר שהבהיר כי מבחינתו אם ההדלקה תידחה לשעה 12 בלילה אין כל חשש לחילול שבת. "המשטרה תיערך בפרק זמן של ארבע שעות החל מצאת השבת ועד למועד ההדלקה", אמר.

כידוע, לחסידות באיאן יש קביעות בהדלקה הראשונה במירון. ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר דרש שלא תהיה שום הדלקה לפני ההדלקה המסורתית. המשטרה הבטיחה לעמוד על המשמר.

הערב נחשף כאן תוכן המכתב של הרבנים הראשיים. "כל בית ישראל לדורותיו מקדישים ומעריצים את קדוש השם התנא אדוננו רבי שמעון בר יוחאי. ביום ההילולא שלו, ל"ג בעומר, כולם נקבצים להשתטח על ציון קודשו".

הרבנים מציינים כי רבים הבאים לציון הרשב"י להדליק מדורות, והשנה עלול המנהג לגרום לחילול שבת, בעקיפין. "בדורות האחרונים יש רבים גם שאינם מקפידים במצוות, שבאים להתפלל ולהדליק מדורות, יש חששות כבדים של חילול שבת ח"ו, כשל"ג בעומר חל ביום ראשון בשבת".

לדברי הרבנים הראשיים, לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הקודש, "ועל ראש צבאם הוד קדושת מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, הוחלט לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון, במשך היום כולו".

את הסכמתו לדברים הוסיף בשולי המכתב הגר"ע יוסף, בכתב ידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר