בגלל שירת נשים: מתמודד דה ווייס - איל כהן - נעדר מבימת הגמר

אירוע יוצא דופן עבר אתמול בשקט יחסי, כאשר בגמר תוכנית המוזיקה של 'רשת' "דה ווייס" - המתמודד אייל כהן סירב לעלות לבימת הגמר בשל שירת נשים. בהפקה כיבדו את ההחלטה (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שמר על ההלכה גם בגמר: איל כהן בדה ווייס (תמונה: צילום מסך )

הייתה זו דרך ארוכה מאוד במונחים טלוויזיוניים ישראלים, אבל אחרי שנה ולא מעט ערפל שריחף מעל המשך שידור התוכנית, העונה השלישית של "The Voice" המשודרת בערוץ 2 הגיעה אל סיומה אמש (מוצאי שבת), ובה זכה אלקנה מרציאנו, חילוני המתקרב אל הדת.

רגע לפני הקרב על "הקול הבא" של ישראל, המתמודד הדתי אייל כהן, (28), נשוי ואב לשלושה, המתגורר בכפר תפוח, הגיע למקום השלישי המכובד, כשברקע הקמפיין הרחב אותו ניהלו חבריו בכל הריכוזים הדתיים בארץ להצלחתו.

רגע לפני הסוף, עלו על הבמה כל מתמודדי התוכנית במהלך העונה האחרונה, אולם מתמודד אחד לא נכח שם. היה זה אייל כהן, שבחר מרצונו החופשי ובתמיכת הפקת התוכנית שלא לעלות בשל שירת נשים. מנחה התוכנית הסביר כי המתמודד קיבל אישור להיעדר משום שההלכה היהודית אוסרת זאת.

בעת ההכרזה על הדחתו מהתוכנית, נפרד ממנו המנטור אביב גפן ואמר כי "איל היה אחד האנשים המרגשים שפגשתי פה, היה לי כבוד לעבוד איתו. בקצרה אני יכול להגיד שלפני שבוע הוא בא אלי הביתה והבן שלי דילן והבן שלו דוד חי שיחקו ביחד כדורגל והיה נראה לי שאפשר לדבר וצריך לדבר".

גפן המשיך ואמר, "השיח היום הוא 'מוות למתנחלים, לשמאלנים ולערבים' ואני אומר מגיע לכולם לחיות. מגיע לך לחיות. אני אוהב אותך". הזמר החילוני שאינו מאמין באלוהים, סיפר כי עבר שינויים במהלך עבודתו עם הזמיר הדתי מכפר תפוח.

כהן הודה לכולם ואמר "תודה רבה על הדרך, אני שמח על הקוצים כמו על הפרחים, למדתי הרבה בתכנית הזו. תודה לאשתי, לילדים להורים ולכל המשפחה, המון תודה לאדם הפשוט ברחוב שעוצר ואומר שהתרגש מהשירים שלי".

גורמים ב'רשת' מפיקת התוכנית הסבירו כי הם מכבדים את החלטתו של איל שהיא כולה רוחנית, ולכן במהלך התוכניות ששודרו השנה, הוא לא נכח בשירת נשים.

ביקשנו את תגובת הפקת התוכנית ושם הפנו אותנו לדבריו של מנחה התוכנית, מיכאל אלוני, שאמר "בחלק מהשיר שמתם לב שאייל לרגע הלך, חזר, אני אסביר לכם למה, חלק מההלכה אוסרת על אייל לשיר יחד עם אישה לכן זה קרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר