בגץ דחה את עתירת החרדי אלחנן אסתרוביץ' נגד הצפירה

בג"ץ דחה את עתירתו של אלחנן אוסטרוביץ', חרדי שביקש להגביל את הצפירה ביום הזיכרון למקומות בהן נערכים טקסי זיכרון בלבד. "הצפירה בימי זיכרון מסמלת סולידריות של כלל חלקי העם, על מגזריו השונים, עם זיכרון הנופלים והנספים" כתבו השוםטים בהחלטתם (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
קיום דקת הדומיה (צילום: פלאש 90)

בג"ץ קבע: צפירת הזיכרון אינה פוגעת במי שאינו מעוניין להיות שותף ברגע הזיכרון לנופלים.

בכך, דחה בג"ץ את עתירתו של אלחנן אוסטרוביץ', חרדי קיצוני שנעצר בעבר בחשד לריסוס כתובות גרפיטי נגד הציונות, שדרש להגביל את צפירת הזיכרון למקומות בהן נערכים טקסי ואירועי זיכרון.

בעתירה שהגיש אוסטרוביץ' נכתב כי הצפירה "הינה לא יותר מאשר פגיעה גסה בדמוקרטיה, ובחירותם של האזרחים". לפי אסטורוביץ, בשל הצפירה מוכרחים אזרחים לעמוד דום למרות פגיעה בהשקפתם.

כאמור, בג"ץ דחה את עתירתו של אוסטורוביץ, וקבע כי הצפירה אינה פולשת למרחב הציבורי אלא "מבטאת אותו רגע אחד בו האומה מתאחדת ומתייחדת במרחב הציבורי עם זיכרון בנותיה ובניה שנפלו במערכות ישראל ובפיגועי הטרור, ושנרצחו בשואה. בכך לא נפגעת כל זכות של מי שאינו מעוניין להיות שותף לאותו רגע קשה ומאחד, אף שהדומיה הקבועה בחוק מתבקשת ומחייבת".

למרות שדחו את עתירתו, השופטים כתבו בהחלטתם כי יש מקום בשיח הציבורי להשמעת דעה כמו של אוסטורוביץ', אולם עליו ועל הסוברים כמותו להשלים עם דעת הרוב המכבדת את הצפירה.

עוד כתבו השופטים: "הצפירה בימי הזיכרון מבטאת ומסמלת את הסולידריות של כלל חלקי העם, על מגזריו השונים, עם זיכרון הנופלים והנספים ומושמעת בהשראתה של הוראת חוק העולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר