בין הזמנים יבוטל? דריכות לקראת הכרעת מרן הגראי"ל שטיינמן

הלחימה המתמשכת ברצועת עזה מעוררת תהיה האם היכלי הישיבות והכוללים ישחררו את התלמידים לבין הזמנים או שימשיכו בלימודים. מרן הגראי"ל שטיינמן יכריע בסוגיה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

הלחימה המתמשכת בעזה , ריבוי ההרוגים מקרב חיילי צה"ל רח"ל, כמו גם המשך מטחי ירי הטילים לעבר ערי ישראל גורמים לריבוי הקולות במגזר החרדי לביטולה של חופשת בין הזמנים של חודש אב.

"אין זה מתאים שבדיוק בזמן שחיילי צה"ל מחרפים נפשם למען הגנת הארץ ובעוד תושבי הדרום נמצאים תחת חרדה מתמדת במקלטים ובחדרים הממוגנים, ייצאו תלמידי הישיבות והחיידרים לחופשה השנתית ויטיילו בארץ ובעולם", אומרים גורמים חינוכיים בציבור החרדי.

רבנים ועסקנים מוסיפים כי למרות הצורך בהתאווררות ויציאה משיגרה עדיין יש לחשוב על כלל ישראל וגם כיצד זה נראה בעיני אלו שאינם שומרי תורה ומצוות.

"מלבד זאת", מוסיפים הגורמים, "הרי שהטענה החרדית הניצחת הינה שאנו מגנים על עם ישראל בכוח התורה, אין טעם בדיוק בימי הלחימה כאשר נדרשת מאתנו התחזקות נוספת בתורה ובתפילה לצאת לחופשת בין הזמנים. אדרבה עתה זה הזמן להתחזק ולהרבות חיילים לתורה וללמוד למען שלומו של עם ישראל".

מנגד, עולים גם קולות אחרים של חשיבות שינוי האווירה והשמירה על השגרה ולכן אולי כן יש לצאת לחופשה במסגרות מתאימות של לימוד בישיבות בין הזמנים.

"לכיכר השבת" נודע כי בעקבות ריבוי הקולות הללו וההתלבטויות השונות עלו בימים האחרונים מספר ראשי ישיבות אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושטחו בפניו את הסוגיה כשהוא מלבן יחד עימם את צדדיה.

יצוין כי במהלך השיחה הביע מרן את דעתו כי משום תפסת מרובה לא תפסת לכן כדאי אולי לדחות את ביטול בין הזמנים.

בימים הקרובים, מבהירים מקורבי מרן ראש הישיבה, הוא יכריע באופן סופי בעניין ויפרסם את החלטתו לכלל הציבור. יצוין כי הכרעתו של מרן נוגעת לישיבות קטנות וגדולות כמו גם לאברכי הכוללים ולילדי תשב"ר ולפיכך שוררת דריכות גדולה בעולם התורה לקראת ההכרעה הצפויה.

ההערכה השוררת בקרב הגורמים הינה שככל הנראה זמן הלימודים יימשך במתכונת כזאת או אחרת. "אין ספק שלא יהיה כמו בשנים עברו אווירה של חופשה רגילה", מעריכים הגורמים, "'הזמן' ימשיך, אך מנגד צריך לזכור שיש לתת לבחורים שהות להתארגן לקראת זמן אלול החדש ולכן ימצאו איזה איזון שמצד אחד לימוד התורה יימשך ומצד שני יינתן זמן לבחורים להתארגן לקראת זמן הלימודים החדש".

הגורמים החינוכיים מציינים בשיחה עם "כיכר השבת" כי לכאורה מצב הדברים תלוי גם באפשרות שמאמצי הרגיעה ינחלו הצלחה והפסקת האש תיכנס לתוקף. "הכל תלוי גם ברגיעה שתשרור או לא בימים הקרובים אך כולנו מצפים ומחכים להכרעת מרן ראש הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר