הקץ לפרשת אהרון רמתי והבנות?

בית הדין: על רמתי להתנתק מהבנות וממוסד 'באר מרים'‬

פסק דין חמור וחריף בלשונו שהוציא בד"ץ בית יוסף, מסמן כי קרב הקץ לפרשת לפרשת מדרשת הבנות של אהרון רמתי • בית הדין הורה לרמתי לסגור את המוסד ולנתק כל קשר עם הבנות: "ביה"ד יראה בחומרה רבה אי ציות לפסק זה, ומתרה בנתבע באזהרה חמורה ואחרונה" • בפנים פסק הדין החמור(חרדים)

מימין אהרון רמתי (צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

הרב אהרון רמתי הוא מנהלה של מדרשת באר מרים, מדרשה חרדית השוכנת ברחוב שאול המלך בשכונת סנהדריה בירושלים. זה שנים שהוא סופג ביקורת נוקבת נגד המוסד אותו הקים בעשר אצבעותיו. בגילויי דעת שיצאו ברבות השנים מטען כי המדרשה פועלת ככת.

המוסד שוכן מעל דירתו של רמתי. התלמידות בגילאי ה-18 ומבחינה חוקית הן אדון לעצמם וזו הסיבה שמבחינה חוקית לא ניתן למנוע ממנו להמשיך ולהפעיל את המוסד הקיצוני המדובר.

כחלק מגישה המעודדת לצניעות קפדנית, לבושן של התלמידות הוא ייחודי באדיקות צניעותו. הן לובשות חולצות כהות עליהן וסט מבד עבה ואטום וחצאיות כהות וארוכות.

הוריהם של התלמידות לא אוהבים בלשון המעטה את המתנהל במוסד ולאור זאת פנו הם לבית הדין לממונות הליכות עולם שעל ידי בד"צ בית יוסף בראשות הדיינים: הרב יצחק כהן, הרב ברוך שרגא, הרב שמואל פנחסי. כך לפי הדיווח ב'קו החשיפות'.

ההורים התלוננו על פועלו של הרב. בית הדין זימנו את אהרון רמתי זה מספר פעמים אך הוא בחר להתעלם ולא להתייצב לדיונים. הדיינים קבלו על כך שרמתי ממשיך להיות במוסד למרות ההסכמים שנחתמו עמו בעבר: "מאחר והגיעו עדויות לביה"ד על כך שהנתבע עובר על פסק ביה"ד מתאריך כ"ג תמוז תשע"ג וממשיך לשמור על קשר עם הבנות, וכן אינו מקיים את ההסכם שנחתם עם המנהלת, ומאחר והוזמן מס' פעמים לביה"ד ולא הגיע באמתלאות שונות".

בהיעדרותו פסקו הדיינים כי עליו לחדול מכל פעילות במוסד: "ביה"ד אוסר על הנתבע להיות בקשר עם הבנות מכל סוג שהוא, הן במסירת הרצאות, הן בשיחות פרטיות, הן בקשר טלפוני, הן בקשר בכתב מכל סוג שהוא, הן עם הרווקות הן עם הנשואות, וכן לנהל את מדרשיית באר מרים בכל צורה שהיא: הן חינוכית, הן כספית והן במסירת שיעורים והרצאות, ועליו להתנתק באופן כליל באופן סופי ומיידי מהבנות ומהמוסד, ללא שום הוראת היתר".

"ביה"ד יראה בחומרה רבה אי ציות לפסק זה, ומתרה בנתבע באזהרה חמורה ואחרונה כי באם יעבור על פסק זה, ינקוט ביה"ד בכל האופנים שייראו לו לנכון". הוסיפו הדיינים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בפני בית הדין הוצגו סיפורים קשים שהדעת אינה סובלת, בליווי הוכחות ועדויות מבנות שהצליחו לברוח מהמוסד שברשותו, לאחר עשרות דיונים שבהם רמתי שתף פעולה עם בית הדין למראית עין, לאחרונה הוא הפסיק להופיע בדיונים.‬

‫הורים נוספים שהצטרפו לתביעה שנמשכת כבר כארבע שנים ספרו כי רמתי טען להם כל העת שהוא פועל בחסות בית הדין, באישורו ועל פי הוראת הדיינים.‬

‫עכשיו ממתינים ההורים לראות האם ימשיך רמתי לעתל בהם למרות פסק הדין האחרון או שמא ינהג כפי הוראת הדיינים ויינתק כל קשר עם בנותיהם.‬

פסק הדין: (בלעדי: כיכר השבת)

‫בכדי להבין את אשר עובר על תלמידות המוסד, נחזור אחורה לשנת 2011, אתר "כיכר השבת" חשף את הפרשה שכונתה "פרשת רמתי" . חשיפת הפרטים מסמרי שיער עוררו סערה במגזר החרדי, כשבראשיתה הפרשה אפופה סימני שאלה ומסתורין.

מן העבר האחד, עדויותיהן של כמה מתלמידות הסמינר שטוענות כי הרב אהרן הרמתי מנהל כת של ממש שנועדה לנתק את התלמידות מהוריהן. ומאידך, הרמתי עצמו - שגם הוא מגובה בעדויות של תלמידות, טוען כי הכל הכפשה ועלילת שווא. ודבריו, יש לומר בכנות, משכנעים במידה לא מעטה.

יומיים אחרי שהתפוצצה הפרשה, הגיעה אלינו עדותה של ש"ל, בוגרת סמינר ירושלמי מוכר, שנחשפה למתרחש ב"באר מרים", בראיון בלעדי היא תיארה את שראתה במקום השנוי במחלוקת.

ש"ל נקלעה לסמינר בטעות. "מישהי שכנעה אותי לבוא לבקר. היא רצתה שאעבור לשם", סיפרה ש"ל.

"זה קרה בחופשת פסח. הייתי במבנה אולי שעתיים וחצי, ולאורך כל פרק הזמן הזה חשתי בתחושת אי נוחות שהיה קשה להסביר אותה.

"למעשה, המקום כולו זעק אי סדר. היו הרבה מזרנים על הרצפה. חלק מהבנות ישנו עליהם, וחלק אחר על מיטות. הן הסבירו לי שמבחינתן, לא אכפת להן לישון בעמידה ´העיקר לזכות ולהיות חלק מהמקום הזה´. זה היה נשמע לי בלתי נתפס. החלטתי לעזוב".

ש"ל לא ביקרה במקום חמישה חודשים. באחד הימים, היא מספרת שהיה לה "יום רע". חברתה הציעה לה לבקר שוב במקום, והבטיחה שזה יעודד את רוחה.

באותו רגע, חלה התפנית. "אני לא יודעת להסביר מה בדיוק עבר עליי, אבל מהרגע שנכנסתי לשם נמשכתי למקום כמו מגנט.

"הגענו לשם ונכנסו להרצאה של הרב רמתי. לאחר ההרצאה נכנסתי אליו לשיחה אישית, במהלכה סיפרתי לו על קשיים שעוברים עליי.

"הוא האזין, ובשלב מסוים הטיח בי: את כופרת. כך, במילים האלה. הוא הסביר שככל שאני נהנית בעולם הזה, כך גדלה כוס הייסורים שמחכה לי. יצאתי משם מושפלת ועצובה".

למרות הדברים הקשים שהוטחו בפניה, ש"ל מצאה את עצמה שבה ומבקרת במקום. "הזהירו אותי שזה מקום מסוכן, אבל המשכתי ללכת. הייתי מתחמקת מהעבודה רק כדי לשוב ולהיות שם".

סוד כוחו של רמתי, אומרת ש"ל, הוא הכריזמה, והיכולת שלו לרתק ולהקסים. "כשהוא מוסר שיעור, הוא מדבר כמעט בלחש ולפתע מגביה את הקול, בדרמטיות. אני לא ממש זוכרת את תוכן הדברים, אבל לאורך השיעור כולן יושבות מהופנטות. אף אחת לא משמיעה הגה.

"מתייחסים אליו ביראת כבוד כאילו הוא גורו או משיח", היא מספרת.

ש"ל מאשרת את הטענות שהושמעו כלפי הרמתי, לפיהן הוא ממריד את בנות הסמינר ומנסה לנתק אותן מהמשפחה ומהסביבה.

"הוא היה שולח הודעות כתובות לבנות עם מסרים חמורים נגד ההורים ובני המשפחה: ´הם מפריעים לכן להתעלות ברוחניות´. הוא תמיד אומר שבחוץ יש גהינום, והסמינר שלו זה גן עדן".

מצבה הנפשי, כך היא מתארת, הידרדר במהלך שהותה במקום. ההנהלה ראתה זאת ושלחה אותה למשפחה אומנת, אך גם שם נמשכו התנאים הקשים. "היה לי מאוד קשה שם, אבל בדיעבד הנתק הזה מהסמינר הציל אותי", היא אומרת היום.

אהרן רמתי טען אז כי "ש"ל לא היתה שייכת לסמינר. היא רק באה לבקר חברות. בנוגע לטענות שהשמיעה: אני לא מכיר עוד מקום עם אווירה, ליברלית, פתוחה ומדהימה, כמו כאן.

"הכל מופרך והכל שקרים, הבנות כאן מחייכות, נהנות מכל רגע ואוהבות את המקום, המדרשיה פתוחה לכולם וכל מי שרוצה מוזמן לבקר ולבוא לבדוק". הוסיף רמתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר