משבר הנהגה

בכיר בש"ס: התנועה כבר החלה להתפרק, אין מנהיג

המשבר בתנועת ש"ס הולך ומחריף: ההאשמות ההדדיות בין שלושת ראשי ההנהגה, מחלחלות גם לפעילים. בכיר: "אף אחד לא מצליח להבין מה עומד מאחורי ההתעקשות להמשיך עם השלישייה הכושלת". מי יציל את התנועה שהבטיחה להחזיר עטרה ליושנה? (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וישי, מה קורה מאחורי הקלעים? (פלאש 90)

המשבר בהנהגת ש"ס מחריף. כמה חברי כנסת במפלגה אמרו היום כי "השלישייה זה רק תואר ללא מהות. כל חברי הכנסת יחליטו ביחד בכל נושא חשוב". חברים במפלגה הצהירו בהפגנתיות כי "הם לא יחליטו עבורנו. יש לנו גם דעה. כשהשלושה יסיימו לריב, כבר לא יהיה על מה לקבל החלטה".

את המשבר המחריף בתנועה כבר לא ניתן להסתיר. במהלך היום קיבלו מאות פעילי תנועת ש"ס הודעה דרמטית ולפיה מנכ"ל ש"ס נתי לסרי מאיים לפרוש, בהודעה נכתב כי "מנכ״ל תנועת ש"ס נתי לסרי אמר בשיחה עם אחד ממקורביו, אני שוקל לאחרונה להתפטר מתפקידי כמנכ"ל התנועה. קשה לי להתנהל בצורה שבה יש שלישיית הנהגה, אי אפשר לנהל תנועה כאשר יש שלישיית הנהגה.

"אטיאס לא משתף פעולה בשום נושא הוא לא נמצא בפגישות ובניהול המפלגה, אלי ישי על כל נושא מעכב את ההחלטות עד שמביא את הדברים לפני שולחנו של מרן, אריה דרעי מושך לצד שלו בכל החלטה", צוטט לסרי. "ככה אי אפשר לנהל תנועה. הגיעו מים עד נפש לא חשבתי כשקיבלתי את התפקיד שזה יהיה לזמן קצר כל כך, אחליט על פרישתי בימים הקרובים, דברי נתי לסרי", לשון ההודעה החריפה.

גורמים בש"ס העריכו כי אומנם לסרי לא עומד מאחורי ההודעה הזאת, אך היא משקפת היטב את הלך הרוח בתנועה. לדבריהם, המפלגה קורסת לנגד עיניהם של קודקודי ש"ס, כלשונם.

דרעי ויצחק כהן. ש"ס נקרעת מבפנים? (צילום: פלאש 90)

נתי לסרי עצמו מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מאחר ואני כפוף לדעת תורה, מעולם לא מצאתי לנכון לערב שיקול אישי".

לסרי רומז כי אנשיו של ח"כ אלי ישי עומדים מאחורי ההודעה: "ולאותם שלאחרונה מעיק הזמן הפנוי, בדאגה לסידורי עבודה של אחרים, אני ממליץ להפנים ששליחות ציבורית היא עשייה ולא אליבי".

זו לא ההודעה היחידה שקיבלו פעילי ש"ס. בהודעה נוספת ששוגרה לפעילים נכתב: "מקור מוסמך מבית הרב עובדיה יוסף שליט"א הודיע כי תפקיד היו"ר הוצע לאריה דרעי בתמורה שיעיף את אנשיו כגון יהודה אזרד, עוזי כהן, יוסף חיים חלף ואבי אמסלם ולא יתן להם שום תפקיד רשמי.

"אריה סירב וטען שהשלושה מלווים אותו עוד כשהוא היה היו"ר וכשהוא היה באופוזיציה ובקואליציה, וגם בזמן שהוא היה בבית האסורים. אין זה מן הראוי להיות כלפיהם כפוי טובה, כי כל הכופר בטובתו של חברו סופו לכפור בעיקר.

"אריה הוסיף וטען בפני אנשיו בשיחות סגורות, כי 'אנשי הם לא כמו אנשי אלי ישי, שברגע שאלי לא בקואליציה כולם ברחו ממנו, אך אני מוכן לוותר על תפקיד היו״ר העיקר לא לפגוע באנשים הקרובים אליי שתמכו והלכו איתי צעד צעד".

יצוין כי המידע שנכתב בתוך ההודעה אינו נכון ואין מאחוריו בסיס אמיתי.

ולסיום, הודעה נוספת שהופצה בשעות האחרונות במכשירי הסלולר של פעילי ש"ס: "בעקבות הפרסום של העיתונאי אבי בלום ע״כ שאלי ישי התלונן בפני הגרע יוסף ע״כ שדרעי הלך להיוועץ בגראי״ל שטיינמן, זעם וכעס בבית מרן הגראי"ל על ח״כ ישי שמשיקולים צרים ופנימיים משרבב את שמו של ראש הישיבה כדי להילחם בדרעי. מקור בכיר מאד בבית הגראי״ל אומר ״אלי ישי משחק בגדולי ישראל כאילו שהם ילדיו, ראש הישיבה קיבל את דרעי בחביבות רבה והוא תולה בו תקוות רבות להצלת עולם התורה".

בכיר בש"ס התייחס להודעות האחרונות בשיחה ל'כיכר השבת': "אני מקווה שהבכירי ש"ס האמיתיים יודעים את מה שעובר על התנועה, שמעתי שאומרים שהתנועה לפני פירוק. זה לא נכון, התנועה כבר החלה להתפרק, אין מנהיג וזו התוצאה. אף אחד לא מצליח להבין מה עומד מאחורי ההתעקשות להמשיך עם השלישייה הכושלת. אף אחד לא מקבל החלטות ואנחנו בסופו של דבר המפסידים הגדולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר