לראשונה: דן גרטלר נכנס לרשימת המיליארדרים העולמית

איש העסקים החרדי דן גרטלר נכנס לראשונה לרשימת המיליארדרים העולמית והוצב במקום ה-892. כך לפי דו"ח של מגזין סיני. היקף הונו של גרטלר מוערך בכ-2.1 מיליארד דולר (חרדים, עסקים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: י' בלינקו, אתר חב"ד COL)

לפי דו"ח עושר של מגזין סיני, היהלומן החרדי דן גרטלר, נכנס השנה לראשונה לרשימת המיליארדרים העולמית, ומוצב במקום ה-892 עם היקף הון המוערך בכ-2.1 מיליארד דולר. כך מפרסם היום (רביעי) כלכליסט.

מלבד גרטלר, נמצאים ברשימה עוד תשעה ישראלים נוספים. עידן עופר מוצב במקום ה-276 כשהיקף הונו נאמד ב- 5.4 מיליארד דולר. בני שטיינמץ במקום ה-281 ברשימה, והמיליארדר סטף ורטהיימר עם 4.6 מיליארד דולר הוצב במקום ה-347 ברשימה.

גרטלר נחשב בשנים האחרונות כאחד מגדולי התורמים החרדים למוסדות תורה וחסד, כשהוא מחזיק ישיבות וכוללים רבים ביד נדיבה, גרטלר ידוע בהקפדתו היתרה להתרחק מאור הזרקורים. הוא מתגורר בבני ברק ומנהל אורח חיים חרדי למהדרין.

רבו המובהק הוא המקובל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה מנהריה, עימו הוא נועץ לפני כל צעד ושעל בעסקיו כמו גם בחייו הפרטיים. בנוסף, הוא נחשב למקורב במיוחד לחצר חסידות נדבורנה ובעיקר לכ"ק האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל עימו היה בקשר הדוק. כיום הוא מקורב לארבעת בניו האדמו"רים, ובראשם האדמו"ר מנדבורנה בני-ברק.

דן גרטלר גדל במשפחת יהלומנים מפורסמת והחל את דרכו בתחום עוד בעודו ילד, אז היה מתעורר בחמש בבוקר ללטש יהלומים בטרם הלך לבית הספר בצפון תל אביב. בשנות ילדותו, היה מצטרף דן לסבו, נשיא הבורסה משה שניצר, לצפות בו וללמוד כיצד מנהלים משא ומתן.

עם גיוסו לצה"ל החל דן בתהליך איטי של חזרה בתשובה, כשבראיון נדיר שהעניק באותו הזמן ל"ידיעות אחרונות" סיפר: "אין לזה הסבר, זה מהקדוש ברוך הוא, מהבר מצווה המשכתי להניח תפילין כל בוקר".

בהגיעו לגיל 22, הקים דן חברה והחל לסחור ביהלומי גלם, כשהוא מנהל את עסקיו במדינות שונות, בהן רוסיה, אנגולה וקונגו. "לדן יש אומץ בלתי רגיל, ולמרות העושר המשפחתי ניתן לומר שהוא סלל את דרכו לפיסגה מחדש ולבד", אומר לכיכר השבת בעבר אחד ממכריו.

בשנת 1997 הגיע גרטלר לקונגו, מדינה אפריקנית שההשקעה בה היא זו שלמעשה אחראית כיום לעיקר הונו הגדול. במהלך אותה שנה הפילו המורדים בראשותו של לורן קבילה את משטרו של מובוטו ססה סקו ששלט במדינה במשך 32 שנה, קבילה מונה לנשיא החדש ושינה את שם המדינה מזאיר לקונגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר