לקראת ההפגנה נגד הגיוס בארה"ב

בני הגר"ח קנייבסקי: "דעת מרן שאין תועלת בהפגנות"

לקראת הפגנת הרבבות בארה"ב נגד גזירות הגיוס: בניו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מפרסמים בשמו כי דעתו היא שאין תועלת מקיומן של הפגנות: "אין לעשות הפגנות ואין תועלת בזה, והעיקר הוא להרבות בתורה ויראת שמים". במקביל, הגר"ש קמינצקי מפרסם גם הוא מכתב נגד העצרת (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יהודה פרקוביץ')

לקראת ההפגנה בארה"ב נגד גיוס בני הישיבות והפגיעה בישיבות הקדושות, מפרסמים בניו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב בשם אביהם, ממנו עולה כי בניגוד להצהרות מארגני העצרת, הוא מתנגד לקיומן של הפגנות, וסבור כי אינן מביאות תועלת.

במכתב המיוחד, כותבים בניו של מרן הגר"ח: "נתבקשנו מאאמ"ור מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לפרסם דעתו שאחרי שדעת מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א שאין לעשות הפגנות ואין תועלת בזה, והעיקר הוא להרבות בתורה ויראת שמים ותפילות, ורק על ידי זה יתבטלו כל הגזרות הרעות".

"ודאי גם דעתו כן, וכל אשר יאמר מרן הגראי"ל כן יעשו" כותבים בניו של הגר"ח קנייבסקי.

אין תועלת בהפגנה, המכתב (צילום: כיכר השבת)

על המכתב, חתומים בניו של מרן שר התורה, הגאון רבי שלמה קנייבסקי, והגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי, כשחתימתו של מרן הגר"ח קנייבסקי עצמו, מצטרפת אליהם ומאשרת את הכתוב במכתב.

כזכור, בסוף השבוע התפרסם מכתבו של הגאון הגדול רבי אליהו בער ווכטפויגל ראש ישיבת זיכרון משה, שקרא לציבור להשתתף בעצרת המחאה שתתקיים במנהטן, שהוא מציין כי הגר"ח קנייבסקי תומך בהפגנה.

לדברי הרב ווכטפויגל, "מרן הגאון הגדול הגר"ח קנייבסקי שליט"א על-ידי בנו נאמנו הגאון רבי שלמה קנייבסקי ענה כי "דעת תורתו מסכמת בזה לעשות כל מה שאפשר ולקיים מחאות בחו"ל על גזירת השמד ועקירת התורה שבארץ ישראל".

גם הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי ,מגדולי הדור הליטאיים בארה״ב וראש ישיבת פילדלפיה, מפרסם מכתב כנגד עצרת המחאה.

מכתבו של הרב קמינצקי (צילום: כיכר השבת)

"אל כבוד תלמידי היקרים, שאל שאלתם את חוות דעתי באשר להפגנה שתתקיים במנהטן ביום ראשון אם להשתתף או לא ואם כרוך בזה ביטול תורה. לדעתי רק תורה ותפילות יעזרו לבטל את הגזירות בארץ ישראל", וכאן מצטט הרב קמינצקי את מכתב בניו של הגר"ח קנייבסקי.

יצויין, כי בערב שבת יצא הגאון רבי מלכיאל קוטלר, אף הוא מגדולי הדור הליטאיים למקסיקו, למספר דינרים לטובת הישיבה, ולפיכך לא ישתתף גם הוא בעצרת המחאה. מה שמטיל בספק רב את השתתפותם של בני הציבור הליטאי כולו. השאלה הגדולה כעת הנה כיצד ינהג לבסוף הגאון הגדול רבי אליהו בער ווכטפויגל, שאמור לנאום בעצרת הגדולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר