בחורי ישיבות שהגיעו להגיש דיחוי מתלוננים: מתייחסים אלינו בזלזול מחפיר

בחורי ישיבות שהגיעו הבוקר לבסיס תל השומר במטרה להצהיר על הסדר "תורתו אומנותו", מתלוננים על יחס וזלזול מחפיר. בחור מישיבת פוניבז' ל"כיכר השבת": "הגעתי ב-9:30 כדי להספיק לשוב לישיבה, אך הפקיד אמר לי 'אתה בחור ישיבה, תחכה, יש לך זמן'". דובר צה"ל ל"כיכר השבת": הם היו צריכים לבוא בזמן שנקבע

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בכל שנה מגיעים בחורי הישיבות בצורה מרוכזת לבסיס הגיוס בתל השומר בכדי להצהיר על מעמד בן ישיבה ובכך לקבל את הדיחוי השנתי והפטור מהגיוס לצה"ל.

בדרך כלל התהליך הינו מהיר וזריז ובתוך כשעה הבחורים שבים להיכל הישיבה בכדי לשקוד שוב על תלמודם, אלא שהיום הדבר היה שונה לגמרי.

בחורי ישיבות שהגיעו הבוקר לבסיס תל השומר במטרה להצהיר על הסדר "תורתו אומנותו" ולקבל את הדיחוי השנתי, מתלוננים: הצבא מתייחס אלינו בזלזול מחפיר, מעמיד אותנו שעות ארוכות בשמש ולא נותן לנו לחזור לישיבה ללמוד.

"הגעתי בשעה 9.30 בבוקר במטרה לשוב לישיבה תוך חצי שעה בכדי להספיק את סדר א'", מספר לכיכר השבת ב. ל. בחור ישיבת פוניבז' שהגיע הבוקר לבסיס בתל השומר, "ולתדהמתי הפקיד אומר לי 'תחכה בסבלנות עד 11, אתה בחור ישיבה, יש לך זמן'".

"בהמשך נוצר ויכוח ביני ועוד מספר בחורים לחייל במקום, והוא התבטא כלפינו בצורה פוגענית ומזלזלת תוך ביטויים שקשה לי לחזור עליהם", מספר ל'.

חברו מספר אף הוא כי בשעה זו נמצאים במקום למעלה ממאתיים בחורים מישיבות פוניבז' וסלבודקא בב"ב וכן ממספר ישיבות נוספות בקריית ספר.

"אנחנו עומדים בשמש הקופחת, אף אחד לא מסתכל לכיוונינו, אנחנו מקבלים יחס מחפיר ומביש, מתייחסים אלינו כמו לכבשים ולא כמו לבני אדם", הוא מספר.

יצויין כי הבחורים מדגישים כי אמנם הוזמנו כולם לשעה 11, אך לדבריהם בכל שנה הדבר כך, אבל מי שמגיע לפני השעה המיועדת יכול להיכנס, לחתום ולשוב לישיבה. אך השנה משום מה הצבא החליט להערים קשיים ומכשולים ולא לקבל את הבחורים לפני השעה המיועדת.

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת" כי "אמרו להם ב-11 הם היו צריכים לבוא ב-11. אם בשנים עברו קיבלו אותם יותר מוקדם, זה רק בגלל שהדבר התאפשר והפעם לא התאפשר. הם היו צריכים לבוא בזמן שנקבע ולא לבוא לפני".

באשר ליחס ולזלזול המחפיר בהם נתקלו הבחורים במקום, אומרים בדובר צה"ל כי לא ידוע להם על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר