הנציגים בכנסת מדברים

בש"ס וביהדות התורה מרוצים: הבחירות נדחו, לטובת המדינה

בסיעות החרדיות מביעים אופיטימיות זהירה ושביעות רצון מהמהלך המפתיע של ראש הממשלה ומהאחדות שנרקמה בחשאיות. גורמים ביהדות התורה: "נתניהו לא רוצה לפגוע בשותפיו החרדיים לממשלה". גם בש"ס הביעו שביעות רצון: "טובת המדינה שלא יהיו בחירות בעת הזאת" (אקטואליה, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן, ישי, נתניהו. כולם מרוצים? (צילום: פלאש 90)

ביום שאחרי הדרמה הפוליטית, בסיעות החרדיות מביעים אופיטימיות זהירה ושביעות רצון מהמהלך המפתיע של ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שזימן היום לפנות בוקר את ראשי סיעת יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, והבהיר להם כי הכל ייעשה בהסכמה משותפת ובהתייעצות עם הסיעות החרדיות.

לדברי גורמים ביהדות התורה, נתניהו ביקש הזדמנות לנסות ולפתור את הסוגיות השנויות במחלוקת ובעיקר מציאת חלופה לחוק טל. אותם גורמים מוסיפים כי נתניהו הצהיר בפגישה כי זה יהיה חוק חדש ושונה שלא יכלול גיוס בכוח אלא שילוב בהבנה ובהסכמה.

"חשנו שנתניהו רוצה אותנו בקואליציה ויעשה הכל כדי שלא לפגוע בשותפים החרדיים שלו לממשלה", אמר הגורם.

ח"כ יעקב ליצמן אמר בסיום הפגישה כי ההסכם בין הליכוד וקדימה ייבחן בתוצאותיו. "נהיה שותפים בקידום פתרון לחוק חדש ונעמוד על כך שמעמדם של בני הישיבות לא ייפגע", אמר ליצמן. "לא נאפשר מצב בו אדם שירצה ללמוד תורה בארץ ישראל לא יוכל לעשות זאת".

ש"ס: נעמוד על המשמר

שותפו לסיעה ח"כ הרב משה גפני אמר בשעה האחרונה לכיכר השבת כי הוא שמח שאין בחירות. "הדבר היה מיותר לגמרי מלכתחילה. בנושא תלמידי הישיבות, כולנו יודעים שלומדי התורה הם הנושאים בנטל ומגינים על העם היהודי".

גפני מביע אופטימיות ואומר: "אני מקווה ומעריך שנצליח להגיע עם כולם להסכמות בנושא החלופה לחוק טל".

גם בסיעת ש"ס מביעים היום שביעות רצון מההתפתחויות הפוליטיות. לדברי יו"ר המפלגה השר אלי ישי, התנועה לא חששה מבחירות ואף החלה להיערך להם כראוי במטרה להגדיל את כוחה, אך מנגד ברור כי טובת עם ישראל וטובת המדינה שלא יהיו בחירות בעת הזאת ושהיציבות הפוליטית תישאר.

כפי שסוכם עם ראש הממשלה, ש"ס תיהיה שותפה ובת ברית לכל החלטות קואליצייה זאת. סיעת ש"ס תעמוד על המשמר שמעמד בני הישיבות המחזיקים את העולם לא ייפגע חלילה, ותעשה הכל למען המשך קיומו של עולם התורה.

יצויין כי השר אלי ישי היה השר הראשון שעודכן ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד אתמול, בעיצומה של ישיבת הממשלה על האפשרות שעמדה על הפרק לצירופה של סיעת קדימה לקואליציה.

ישי נתן את ברכתו למהלך של הרחבת הקואליציה ותמך במשא ומת עם מופז. לאורך היום כולו עידכן נתניהו את ישי במגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר