המאבק מתעורר מחדש

גדולי הדור מזהירים: "בנות חרדיות נפלו לכת מסוכנת"

יותר משנה אחרי שהתפוצצה פרשת הסמינר של אהרן רמתי, הוקם ועד פעולה שנמשך בהמשך פעילותו. בימים האחרונים, שוב מתפרסמים מכתביהם של גדולי ישראל נגד הסמינר. במקביל, הושק קו חם באמצעותו ניתן לדווח על בנות שהצטרפו לסמינר (אקטואליה, בחרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

המאבק נגד סמינר לבנות שמנהל אהרן רמתי מתעורר שוב: יותר משנה אחרי שפרצה הפרשה, פורסמה השבוע ב"יתד נאמן" מודעה המזהירה מפני מה שמתחולל בסמינר.

תחת הכותרת "גילוי דעת", כותבים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ שליט"א ומרן הגר"ש אוירבך שליט"א: "הצטערנו מאוד לשמוע אודות מוסד לבנות ברחוב שאול המלך בירושלים המנוהל ע"י אהרון הרמתי באופן תמהוני (שאין כאן המקום לפורטו) המזכיר את הכתות המסוכנות.

"וכמובן שכל מעשיו אלו אינם לפי דעת תורה כלל וסותרים את הדרך המסורה לנו מדור דור".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "יש הורים רבים שבנותיהם נפלו ברשתו ומבכים את מר גורלם, אשר בנותיהם פותו להיכנס למוסד הנ"ל הממריד אותן נגד הוריהן ומוריהן ומוציא אותן מכל מסגרת חינוכית והכל באיצטלא מוייפת של קדושה".

לדעת הרבנים, "אסור לבנות ללמוד שם ובוודאי שבנות ישראל הכשרות מוזהרות שלא ללכת למקום הנ"ל או לכל סניף אחר שלו, ואף לו לשמיעת שיעורים או שיחות וכן לכל פעילות שלו אפילו באופן חד פעמי וכל שכן שלא להתארח במקומות השייכים לו".

בסוף המודעה נכתב כי מכתב זה מתפרסם בהוראת הרבנים שליט"א לאחר שהתברר שרמתי "ממשיך לצוד ברשתו בנות כשרות". על המודעה חתום ועד פעולה שהוקם.

לטענת חברי הועד, רמתי ממשיך לפעול בתחום החינוך וזאת למרות הוראתם המפורשת של גדולי ישראל. גורמים המעורבים בפרשה אמרו לכיכר השבת כי "לאחר המאבק הקודם נרשמה ירידה דרמטית במספר הבנות שהמשיכו ללמוד אצלו, אולם כעת, עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, שב האיש לפעול ואף הצליח לסחוף אחריו בנות איכותיות רבות מבתים של תורה".

בראיון לכיכר השבת טען רמתי כי הבנות לומדות בסמינר, מבחירה חופשית. "אני מחנך ראוי ומוסר שיעורים", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר