המינוי של גדולי ישראל

יו"ר ועד הישיבות החדש: הרב חיים אהרון קופמן

מרנן גדולי ישראל הגיעו הערב למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן לכינוס מיוחד של ועד הישיבות, לבחירת יו"ר חדש ולזעוק את זעקת עולם התורה אל מול הגזירות הקשות. באורח מפתיע השתתף גם פוסק הדור הגר"ש ווזאנר. במהלך הכינוס הוחלט: הרב חיים אהרון קאופמן ימונה ליו"ר וועד הישיבות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גדולי ישראל בכינוס (צילום: ישראל כהן)

ועד הישיבות: בצל גזירת הגיוס המרחפת על עולם התורה, הגיעו הערב (שלישי) מרנן ורבנן גדולי ישראל לביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, ברחוב חזון-איש 5 בבני-ברק, לכינוס מיוחד במהלכו בחרו ברב חיים אהרון קאופמן ליו"ר החדש של ועד הישיבות.

גדולי ישראל התכנסו על-מנת לבחור יושב-ראש חדש לוועד הישיבות, תפקיד שנותר מיותם מאז פטירת היו"ר הקודם, הגאון רבי אשר טננבוים זצ"ל.

בזה אחר זה הגיעו אל הבית הגאונים הגדולים הגאון רבי נסים קרליץ, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי שאול אלתר, הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר והגאון רבי מנחם ארנסטר. בנוסף, הגיע הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, להשתתף בכינוס.

צפו בוידאו: גדולי ישראל מגיעים להשתתף בכינוס (צילום: ישראל כהן)

באורח מפתיע הגיע גם פוסק הדור מרן הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר להשתתף בכינוס במיוחד.

יצויין כי ראש ישיבת "שפת אמת", הגאון רבי שאול אלתר, שהיום חל יום ההילולא של אביו כ"ק מרן האדמו"ר בעל הפני מנחם מגור זצ"ל, התנצל בפני הנוכחים בסעודת היארצייט ואמר כי הוא מוכרח לקצר בנאומו משום שיש אסיפה של זקני הדור בביתו של ראש הישיבה.

הרבנים שלא הגיעו להשתתף בכינוס של ועד הישיבות הם הגאון רבי שמואל אויערבך, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי יהודה עדס, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר והגאון רבי אביעזר פילץ.

גדולי ישראל בחרו: הרח"א קאופמן ימונה ליו"ר ועד הישיבות

במהלך הכינוס, ראשון נשא דברים, מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, שדיבר על חשיבות העניין להמשיך את המורשת של ועד הישיבות והעמידה האיתנה אל מול הגזירות הקשות. לאחריו נשא דברים נרגשים הגאון רבי שלום כהן, ודיבר על כוח האחדות של כל גדולי ישראל וחכמי התורה שיושבים יחד.

דברי סיום נשא הגאון רבי גרשון אדלשטיין שדיבר אף הוא על הזכות להמשיך את הועד החשוב והנחוץ לתועלת עולם התורה. בסיום הכינוס הקריא הרב אליעזר עציוני, מזכיר הוועד, את ההחלטות, בהם הוכרז כי הרב קאופמן ימלא את מקום חמיו ויכהן בתפקיד יו"ר ועד הישיבות. כמו כן ועד הישיבות קורא לאפשר לבני הישיבות להמשיך ללמוד תורה ללא כל הפרעות ומניעות.

כפי שדווח כאן בהחרבה, בחודש האחרון עלו מספר שמות על שולחנם של גדולי ישראל כמי שעשויים לאייש את התפקיד הנכסף, כאשר בימים האחרונים נטתה הכף באופן ברור לטובת מועמדותו של הרב חיים אהרון קאופמן חתנו של הגאון רבי אשר טננבוים זצ"ל, זאת לאור הכרעתם של מרנן הגאון רבי שמאול הלוי וואזנר והגאון רבי ניסים קרליץ.

כאמור, במהלך הכינוס החליטו כל הרבנים פה אחד למנות את הרב חיים אהרון קאופמן לתפקיד יו"ר ועד הישיבות.

הרב חיים אהרון קאופמן, חסיד אמשינוב בן 52, משמש כרב קהילת מעלות דפנה בירושלים כשבנוסף הינו מכהן כראש כולל מפורסם בירושלים.

מכריו אומרים כי אין מתאים ממנו לתפקיד, שכן הוא משלב באישיותו ידע תורני מופלא מחד ומאידך ניחן גם ביכולות עשייה למען ציבור בני הישיבות. "רק הוא", הם אומרים, "יוכל לשמור ולהגן על מבצרי התורה והיראה ולעמוד כחומה בצורה אל מול דרישות השלטונות".

לדברי המקורבים, הרב קאופמן הינו יהודי חסידי שלמד בישיבות ליטאית והוא מקובל על גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

יצויין כי גדולי ישראל התכנסו בנוסף כדי להביא את זעקת עולם התורה כנגד הגזירות הרבות הניצבות מעל ראשם של עשרות אלפי בני התורה, תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר