ארה"ב ורוסיה הודיעו: אסד יפורק מנשק כימי ב-2014

אפשר לנשום לרווחה: התקיפה האמריקנית המדוברת בסוריה, שהכניסה אזרחים ישראלים רבים לפאניקה, יורדת סופית מהשולחן. שרי החוץ של ארה"ב וסוריה הודיעו במהלך יום הכיפורים על ההסכם. כזכור, גדולי ישראל התבטאו כבר לפני כשבועיים ואמרו לאזרחים הלחוצים: "המסכות - לפורים" (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

אפשר לנשום לרווחה: מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיעו במהלך יום הכיפורים על הסכם שהושג ולפיו עד אמצע השנה הבאה - יושמדו כל מאגרי הנשק הנמצאים ברשותו של בשאר אסד.

בהודעתם אמרו שרי החוץ של המעצמות, כי הקציבו לסוריה פרק זמן של שבוע בכדי להגיש לעולם "רשימה מקיפה, לרבות שמות, סוגים וכמויות, של חומרי הנשק הכימי שברשותה, של סוגי התחמושת שברשותה, כולל מיקום וצורת אחסון, ושל מתקני המחקר והפיתוח שלה".

יצויין, כי בהסכם בין ארה"ב ורוסיה נאמר, כי באם בשאר אסד לא ייענה לדרישות ארה"ב ורוסיה, הללו יפנו למועצת הביטחון של האו"ם בכדי לאשר סנקציות נגד אסד. אולם לא תתבצע התערבות צבאית.

המונים מבקשים מסכות אב"כ, לפני כשבועיים (צילום: יעקב אריה)

בכך, יורדת סופית מהשולחן האופציה הצבאית, שגררה בשבועות האחרונים אזרחים ישראלים רבים לפאניקה ולתורי ענק במוקדי חלוקת ערכות המגן.

מי שחזו את אי ההיגררות לעימות מסוכן במזרח התיכון, היו מרנן ורבנן גדולי ישראל, שהרגיעו את הציבור מהיסחפות לפאניקה מוגזמת ומיותרת, וכפי שכינה זאת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "מסכות? לפורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר