ש"ס עם אלי ישי - 7 מנדטים, ש"ס עם דרעי - 11 מנדטים

הבוקר (שני), מפרסם העיתון 'ידיעות אחרונות' סקר חדש של מכון 'דחף' בראשות מינה צמח, לפיו, אילו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה גורף 30 מנדטים. ש"ס בראשות אלי ישי גורפת 7 מנדטים, ומפלגה עצמאית של אריה דרעי צפויה לקבל רק 3 מנדטים. ואם דרעי יעמוד בראש ש"ס?

חיים שקדי | כיכר השבת |
דרעי וישי (צילום: פלאש 90)

מערכת הבחירות לכנסת הבאה נראית קרובה מתמיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך לפי ההערכות, כבר החליט כי הבחירות יוקדמו, וסקרים חדשים צצים להם מדי בוקר ומנסים לחזות את תוצאות הבחירות הצפויות.

הסיבה הרשמית להקדמת הבחירות היא אי-מציאת פתרון לחוק טל שבוטל על-ידי בג"ץ ומחייב כעת את גיוסם של עשרות אלפי תלמידי הישיבות. הצעות חוק שונות עולות ויורדות, אך פתרון ממשי, עדיין אין בנמצא.

הבוקר (שני), מפרסם העיתון 'ידיעות אחרונות' סקר חדש של מכון 'דחף' בראשות מינה צמח, לפיו, אילו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה גורף 30 מנדטים.

לפי הסקר, 'העבודה' בראשות שלי יחימוביץ' גורפת 18 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 13 מנדטים ו'קדימה' בראשות שאול מופז, מדשדשת ועומדת על 11 מנדטים בלבד.

מפלגתו של יאיר לפיד, 'יש עתיד', שהוגשה אמש לרשם המפלגות, זוכה גם היא ב-11 מנדטים. במידה וציפי לבני תחבור ללפיד, הם צפויים לקבל יחד 16 מנדטים, מפלגת 'העבודה' תרד ל-14 מנדטים ו'קדימה' ל-9 מנדטים בלבד.

הסקר, מציג את הבעיה הרוחשת במפלגת ש"ס, סביב שאלת הצטרפותו של אריה דרעי לרשימה או ריצתו במפלגה עצמאית. לפי הסקר, ש"ס בראשות אלי ישי גורפת 7 מנדטים בלבד, ומפלגה עצמאית של אריה דרעי צפויה לקבל רק 3 מנדטים. לעומת זאת, ש"ס בראשות אריה דרעי צפויה לקבל 11 מנדטים.

'יהדות התורה', לפי הסקר, גורפת 6 מנדטים, מרצ - 5 מנדטים, הבית היהודי והאיחוד הלאומי - 2 מנדטים כל-אחת, והמפלגות הערביות - 11 מנדטים.

מניתוח תוצאות הסקר עולה כי גוש הימין ללא אריה דרעי מקבל רק 61 מנדטים וגוש השמאל מקבל 56 מנדטים, כל שלבנימין נתניהו ישנה עדיפות שש"ס תרוץ בראשות דרעי ובכך מספר המנדטים של גוש הימין יגדל.

יצויין כי בסקר שפורסם אתמול ב'ישראל היום', ש"ס בראשות השר אלי ישי מקבלת 9 מנדטים.

בתוך כך, אווירת הבחירות השתלטה על המערכת הפוליטית וכותרות העיתונים כולם מבשרים הבוקר על קיומן של הבחירות בסוף הקיץ או מקסימום לאחר החגים. לפי ההערכות, ראש הממשלה נתניהו יכריז כבר בשבוע הבא על הקדמת הבחירות, כאשר תאריכי היעד הם 14באוגוסט (כ"ו באב) או 4 בספטמבר (י"ז באלול).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר