שינוי עמדה? אריה דרעי שוקל לתמוך ב'חוק עמאר'

ימים ספורים לאחר המהפך בהנהגת ש"ס, יו"ר המפלגה אריה דרעי, החל לפעול באשר לבחירות לרבנים הראשיים לישראל. ל"כיכר השבת" נודע כי למרות התנגדותו עד כה, דרעי שוקל לתמוך ב'חוק עמאר' שיאפשר כהונה נוספת לרב עמאר. במידה והחוק ייכשל, מועמד ש"ס יהיה הרב אברהם יוסף. פרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יזכה לכהונה שנייה? (צילום: פלאש 90)

הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל הולכות וקרבות, ובתנועת ש"ס צריכים לקבל את ההחלטה האם לתמוך ב'חוק עמאר' שיאפשר לראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להתמודד לכהונה נוספת.

ל"כיכר השבת" נודע כי למרות שלאחרונה התנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי לתמוך בחוק, דרעי שוקל כעת לתמוך באופן פומבי בחוק שספק ויצליח לעבור.

עם זאת דרעי עדיין מתנגד לדיל עם 'הבית היהודי' וזאת לאור התנגדותו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף לכל דיל עם חובשי הכיפות סרוגות למרות אהבתו לראשל"צ הרב עמאר. דרעי אף שוקל להוציא מכתב פומבי בו יביע תמיכה בחוק.

בתוך כך, בתנועת ש"ס נערכים לאפשרות שבסופו של תהליך הרב עמאר לא יוכל להתמודד לקדנציה נוספת, והמועמד הטבעי שלה לרב הראשי הספרדי הבא הוא הגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון ובנו של מנהיגה הרוחני של התנועה.

מקורב לבית הרב אומר ל"כיכר השבת" כי "מרן עדיין מתנגד לדיל עם הבית היהודי, וזאת למרות קרבתו לרב שלמה עמאר, המצב הנתון מביא לכך שהרב יתמוך במועמדות של בנו רבי אברהם לרב הראשי הבא".

לדבריו, "נראה שאם הרב יעקב שפירא היה המועמד שלהם (של הבית היהודי - י.כ.) הרה היה תומך בדיל כזה, אבל במצב הנתון היום קשה לראות תמיכה של הרב בדיל עם הבית היהודי".

יצוין כי גם אם דרעי יתמוך בחוק ספק אם זה יעזור לגיבוש דיל עם הבית היהודי. העיתונאי יהודה שלזינגר דיווח הבוקר ב'ישראל היום' כי שביעיית גדולי התורה של הציבור הדתי לאומי יתכנסו היום (ראשון) לבחירת המועמד שלהם לרב הראשי הבא, ככל הנראה מי שיזכה לרוב הקולות הוא הרב דוד סתיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר