תנ"ך בשירותי "האח הגדול": עכשיו התביעה

תביעה ייצוגית בסך 912 מיליון שקל הוגשה היום (ראשון) לבית-המשפט המחוזי בירושלים נגד שידורי קשת וחברת "קופרמן הפקות", לאחר שאחת ממשתפות התוכנית "האח הגדול", הכניסה ספר תנ"ך לחדר השירותים. "הנתבעות הכניסו ביודעין את קטעי השידור בהן ביזתה פרידה ביודעין את ספר התנ"ך ואת עיקרי הדת היהודית", נכתב בתביעה (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

מה לא עושים בשביל הרייטינג. תביעה ייצוגית בסך 912 מיליון שקל הוגשה היום (ראשון) לבית-המשפט המחוזי בירושלים נגד שידורי קשת וחברת "קופרמן הפקות", לאחר שאחת ממשתפות, פרידה, התוכנית "האח הגדול", הכניסה ספר תנ"ך לחדר השירותים.

על-פי הדיווח באתר וואלה, התביעה הוגשה על-ידי שניים מצופי התוכנית, יהודים שומרי מסורת, באמצעות עורכי-הדין אלי מימון ומיכאל הרצברג. לטענתם, בעקבות הפרק ששודר בערוץ 2 בחודש דצמבר האחרון, נגרמה להם "פגיעה נפשית גסה מן החילול הבוטה, חוסר הכבוד והביזוי הקיצוני לתנ"ך".

בכתב התביעה נכתב: "הנתבעות הכניסו ביודעין את קטעי השידור בהן ביזתה פרידה ביודעין את ספר התנ"ך ואת עיקרי הדת היהודית, לקטעי הטלוויזיה הערוכים אותן הנתבעות משדרות, וכן לפרסום באתרי האינטרנט, במכשירי הסלולר ובערוצי התקשורת השונים".

התובעים טוענים שפרידה הכניסה את ספר התנ"ך לשירותים באופן מופגן, בכדי לפגוע במשתתף דתי שהשתתף בתוכנית.

בתביעה, שציטוטים ממנה פורסמו בוואלה, מובהר כי פרידה עצמה אינה נתבעת, אולם לדעתם של התובעים יש מקום להעמידה לדין פלילי. לעומתה, לטענת התובעים הזכיינית וחברת ההפקות ניצלו את הפרובוקציה באופן ציני כדי לגרוף רווחים, ואף הבליטו את הנושא "הן בעריכה והן בהצגות חוזרות או באמצעות אתר האינטרנט שלהן, בציניות שיש בה לעג והתגרות".

עוד נכתב בתביעה, כי "הנתבעות לא בחלו גם בשידור והבלטה בשידורים של השימוש במלים גסות, שאינן נקיות בהקשר ולצורך חילול התנ"ך. בעזות מצח ובנחישות ראויה להוקעה, משמש הביטוי "לחרבן" בהקשר לתנ"ך ולמקומו בשירותים". כמו כן, הם יוצאים נגד העובדה שבהפקה עשו תצלום תקריב של ספר התנ"ך "רגע לפני שמראים את אחד הקטעים הקשים".

התובעים דורשים פיצוי בסך 1,200 שקל לכל תובע, ול"כל היהודים שספר התנ"ך מוחזק כמקודש להם ואשר צפו בחלקים הרלבנטיים בתוכנית "האח הגדול" ונחשפו למעשי חילול ספר התנ"ך והפגיעה הגסה בדתם ובאמונתם וברגשותייהם הדתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר