האיומים - הוכחה למסוכנות ברסלב / עו"ד דב הלברטל

אחד אמר, אתה תמות. השני אמר, ניפגש בארבע עיניים. השלישי אמר, יש חוזרים בתשובה היודעים לטפל באנשים כמוך. אלה תגובות למאמר. זה לא מקריות, זו תופעה. ברסלב חייבת להיות מודאגת (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
כותב השורות, דב הלברטל (צילום: קובי ישעיהו)

אחד אמר, אתה תמות. השני אמר, ניפגש בארבע עיניים. השלישי אמר, יש חוזרים בתשובה היודעים לטפל באנשים כמוך. אלה תגובות למאמר, ועוד רבים שאיימו במילים שאין הנייר סובלן. זה כבר לא מקריות, זו תופעה. ברסלב חייבת להיות מודאגת.

רבי נחמן היה איש קדוש (יש חסידויות שאינן שלמות עם זה), אך מאתיים שנה לאחר מותו, מתפתחת ברסלב מתחדשת. זה מה שקורה ללא מסורת. רק רבי חי יתאים את תורתו לרוח הדור. ברסלב צוברת תאוצה וביטחון. לצד אנשי מעלה, יש בה מן ההתפרקות וההתפרצות. כי מאז רבי נחמן אין מסורת ברורה, ובאין מסורת יפרע עם.

יש שיר פופולארי, ובו נאמר: עוד מעט כולנו נהיה ברסלב. זה גילוי הרצון להשתלטות. האיום הוא בכך שקיימת היום פנייה לא רק למבקשי דרך, אלא לאלו מן השורה. אומן כבר אינה רק יעד לחיזוק טועים. היא משלט לכיבוש היהדות.

הם משתמשים בדמגוגיה, כביכול נתמכים בידי גדולי הרבנים. במצגים שקריים. הם גילו את כוח התעמולה. ברסלב המתחדשת מושכת קהלים רגילים, בפרט מהציונות הדתית, בפיתוי לריגוש רוחני חדש. כאילו כל גדולי הדור והאדמורי"ם זקוקים לקומה חדשה, ברסלב.

יש שם פנייה לא מבוקרת אל הרגש. הרי כל מופע המוני מלהיב. גם אם יהיו אלה גויים בהודו או בוודסטוק בארצות הברית. תופעה של מתחזקים אינה הצדקה לכל. גם הרפורמים טוענים להצלת אלפים מהתבוללות. אולי זה אפילו נכון. כי המתבוללים הרי לא באים אל הליטאים.

זרם ביהדות נבדק בתוצאות. והיום, אמרת ברסלב, אמרת משונות. גם תדמית היא משהו. וזה בהחלט לא רק תדמית. במקום להכיר במקומה שבדיעבד, בנושא קירוב רחוקים, היא כבר רואה עצמה לכתחילה. מה שאולי ראוי לתיקון רחוקים, נראה להם כבר חיוני לקרובים.

יש באומן מן הפראיות והסיכון. לא מעטים באים להיטהר בתיקון הכללי, כדי לשוב משך השנה למעשיהם הלא ראויים. יש שם שנאה גדולה לגויים המקומיים. יותר נשים באות במשך השנים. כבר בהמתנה לטיסות השכר מתגלות תופעות קשות.
יום יבוא, ובכנפיו פרץ אלימות ותאוות. יום יבוא, בו יבקשו להפיץ בעולם בשורת המשיחיות חדשה. וכשהגולם יקום על יוצרו, יהיה מאוחר. יום יבוא, ואומן תתפוצץ לברסלב וליהדות בפנים. הלוואי ואתבדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר