האתגר של הקיץ: לצאת עם ילדים למסעדה

ימי החופשה מציבים אתגרים רבים להורים. למצוא מקומות בילוי המתאימים לגילאים שונים, וגם לתקציב המשפחתי. לדאוג לארוחות משביעות ומהנות, חלק מהן במסעדות מהירות ואחרות. איך מקנים לילדים הרגלי התנהגות נכונים למסעדות? איך מגיבים בזמן התפרצות של ילד במהלך בילוי במסעדה? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ימי הבילוי הרבים בחופש הגדול וב'בין הזמנים', מוציאים משפחות רבות מן הבתים לאתרי בילוי שונים, פארקים, בריכות וגם מסעדות.

ארוחה במסעדה היא אתגר למשפחות עם ילדים. נכון שאף אחד לא מצפה לשקט מוחלט במקומות שמתאימים לבילוי עם הילדים (בניגוד למסעדות יוקרה למבוגרים), אך מומלץ לאמץ דרכים כדי שהילדים לא יהרסו לכם ולאחרים את הבילוי במסעדה.

ראשית, כדאי במהלך כל השנה, בארוחות המשפחתיות, לסגל לילדים נימוסי שולחן. אפשר לשחק משחק הדמיה של מסעדה: מחלקים תפקידים לבני המשפחה, חלקם הופכים לסועדים וחלקם לאנשי צוות, מלצרים וכו'. אפשר להכין תפריטים למשחק, ללמד איך לבחור, איך לדבר בשקט, איך לבקש בקשות מיוחדות, ואיך להגיב גם אם המנה לא מוצאת חן בעינינו.

בלי קשר לבילוי במסעדה מומלץ להקנות לילדים נימוסי שולחן בהתאם למקובל, ללמדם בגיל המתאים את השימוש בסכין ומזלג, או לכל הפחות לנסות לגמול אותם מאכילה בידיים וניגוב בשרוול.

לסיים עם טעם מתוק

יש לדבר עם הילדים לפני היציאה למסעדה, להסביר להם, למשל, כי יש להישאר לשבת במקום ולא ניתן להשתולל במסעדה ולהפריע ליתר הסועדים.

למרות שלוקחים את הילדים על מנת לאכול, עדיף להימנע מלהגיע במצב של רעב גדול מידי, אשר עלול ליצור בעיות התנהגותיות וחוסר סבלנות.

אפשר להביא לילדים כמה משחקים קטנים, או ספרים, בהתאם לגיל, כדי לאפשר להם להעסיק את הזמן ולא להיות משועממים ולהפריע לארוחה.

יש להיות עירניים כל הזמן ולנסות למנוע מבעוד מועד התפרצות של הילדים, צריך לשים לב לסימני אי שקט שמעידים על מריבה מתקרבת.

אם לא הצלחנו למנוע את ההתפרצות, כדאי לצאת עם הילד מהמסעדה, ולנסות להרגיע אותו בחוץ. אם לא מצליחים, מומלץ לעזוב את המקום, כדי ללמד אותו לקח לעתיד וגם כדי לא להעכיר את הבילוי ליתר הנוכחים.

הקינוח יכול להוות דרך מתוקה לסיים ארוחה מוצלחת עם הילדים, ולהשאיר טעם של עוד לפעם הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר