קניית חמץ

תושבי רמת שלמה הופתעו: הגוי החליט לממש את זכותו

מקרה לא-נעים בשכונת רמת שלמה בירושלים, כאשר עשרות אנשים הפסידו את מיטב "חמצם", לאחר שהגוי מימש את זכותו ולקח את החמץ לעצמו ● בכניסת החג, הגיע הגוי עם רכבו והחליט לממש את המתנה שקיבל, הוא פתח את החדר בו הופקד החמץ של התושבים, ונעלם ● פרסום ראשון (זמנים, פסח)

חיים שקדי | כיכר השבת |
בדיקת חמץ (צילום: פלאש 90)

מקרה לא-נעים בשכונת רמת שלמה בירושלים, כאשר עשרות אנשים הפסידו את מיטב "חמצם", לאחר שהגוי מימש את זכותו ולקח את החמץ.

הכל החל מספר ימים לפני החג, כאשר רב קהילת "משכנות יעקב" הרב שמחה רבינוביץ הודיע בדרשת שבת-הגדול למתפללי בית מדרשו כי הוא מקצה חדר מיוחד בבית המדרש בו ישימו כולם את מוצרי החמץ.

לדברי הרב, לכתחילה עדיף לא למכור את החמץ הגמור אלא לתת אותו במתנה לגוי, ואם הוא לא זוכה במהלך החג בחמץ, אפשר לזכות בזה בחזרה לאחר החג, וזה עדיף ויותר מהודר ממכירת החמץ לגוי.

עשרות אנשים ששו לקיים את מכירת החמץ בהידור, והעבירו לחדר המיועד את מיטב השתייה החריפה שברשותם ששווה הון רב, וכן מוצרים רבים נוספים, כאשר במקום לזרוק אותה לפח או למכור לגוי במכירה הכללית, קיוו לשוב ולהשתמש בה לאחר החג.

לרוע מזלם, בסמוך לכניסת החג, הגיע הגוי עם רכבו למקום והחליט לממש את המתנה שקיבל, הוא פתח את החדר ונטל ממנו את תכולתו היקרה ונעלם, כל זאת לעיניהם ההמומות של "נותני המתנה".

בחדר היו בין היתר שתייה חריפה בשווי המוערך בעשרות אלפי שקלים, וכן עגלת תינוקות בשווי אלפי שקלים, שהונחה במקום לאחר שבעליה לא הספיקו לנקותה כראוי לפני החג.

הגוי נעלם מהמקום, והחדר, הממוקם בקרוואן הסמוך לבית המדרש "משכנות יעקב", נותר ריק וחסר כל. ולמהדרין במצווה, לא נותר כי אם להצטער על האובדן היקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר