פרסום ראשון

הגראי"ל שטיינמן למצביע 'הבית היהודי': "אין כפרה"

הביקורת החרדית על הציונות הדתית נמשכת גם שבועות לאחר הקמת הממשלה, ל'כיכר השבת' נודע, כי מצביע 'הבית היהודי' עלה לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ושאל אותו איך יוכל לכפר על הצבעתו למפלגתו של בנט, הלה נענה כי "אין כפרה" על כך, "הם רוצים להזיק לאברכים" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: מנדי הכטמן)

"אין כפרה", כך השיב מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן למצביע 'הבית היהודי' שעלה אליו לאחרונה.

בשבועות האחרונים, מביע מרן הגראי"ל שטיינמן פעמים רבות את חרדתו באשר לעתיד עולם התורה בשל הממשלה שהוקמה לאחרונה בסיועו של נפתלי בנט.

הרב שטיינמן מדבר רבות על החשש מפני ה"לפידניקעס" ושותפיהם, המנסים להתנכל ללא הרף לבני הישיבות וללומדי התורה.

רבים מאלו שביקרו בביתו של מרן בחול המועד פסח סיפרו על כך שראש הישיבה אינו מסיח דעתו לרגע מנושאי ה"משנאיך נשאו ראש" ומהחשש מהצרת צעדם של בני תורה בפרט, ושומרי תורה ומצות בארץ ישראל בפרט.

באחת הפעמים אף התבטא ראש הישיבה ואמר: "שירחם ה' עלינו וניפטר מהם ומהמונם".

מצביע 'הבית היהודי'? אין כפרה

לארונה, אף נועד ראש הישיבה עם הנגיד ר' שמעון גליק, ותינה רבינו את צערו הנובע מהחשש שתתמעט תורה בישראל, ראש הישיבה הוסיף כי עיקר צערו הוא מפני "החילול השם" היוצא מכך.

בהקשר זה, חושף 'כיכר השבת', כי בתקופה האחרונה הגיע לביתו של מרן ראש הישיבה אדם שנכנס בשעות קבלת הקהל לראש הישיבה וסיפר לו שהצביע בבחירות האחרונות למפלגת הבית היהודי שבראשות נפתלי בנט.

הלה שאל את מרן הגראי"ל שטיינמן מה כפרתו? ולמרבה התדהמה, ראש הישיבה ענה לו כי "אין כפרה על זה".

האיש הוסיף ושאל האם במידה ויתמוך בצורה כלכלית באברך, האם זה יועיל? אולם נענה על ידי ראש הישיבה כי הצעד יועיל רק לאברך אחד. אבל איך יכופר על שאר האברכים שהם רוצים להזיק להם? כיצד אפשר יהיה לתקן זאת? שאל הגראי"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר