דעת תורה

רבי חיים במכתב: להוציא קובץ של הרב גרוס מהבית

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי יוצא הבוקר במכתב חריף נגד קובץ תשובות הלכתי של גאב"ד 'חניכי הישיבות' הרב מרדכי גרוס, וקורא להוציאו מהבית בשל דברים שנדפסו בו של חילול שבת. בתגובה, הורה הרב גרוס לאנשיו לבטל את המנוי ל'יתד נאמן' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי גרוס ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: עוזי ברק, כיכר השבת)

ויכוח הלכתי סוער או קרע פוליטי חריף? נראה שבציבור הליטאי, בצורה זו או אחרת הכל בסופו של דבר קשור זה בזה.

בעיתון 'יתד נאמן' מופיע הבוקר (רביעי) מכתב חריף ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א נגד קובץ תשובות הלכתי של גאב"ד 'חניכי הישיבות' הרב מרדכי גרוס.

במכתבו, כותב רבי חיים קניבסקי: "בקובץ תל תלפיות תשרי תשע"ג נדפסו בו דברים בענייני חשמל של חילול שבת ממש רחמנא ליצלן".

"וצריך להוציא דברים כאלו מהבית", מוסיף רבי חיים במכתבו, "משום אל תשכון באהלך עולה". על החתום, חתימת ידו של מרן הגר"ח קניבסקי.

בתגובה למכתב החריף, הורה הבוקר הרב מרדכי גרוס לכל המו"צים והדיינים בקהילת 'חניכי הישיבות' שתחת נשיאותו לבטל את המנוי לעיתון "יתד נאמן".

מכתבו של הגר"ח קניבסקי ב'יתד', הבוקר

גורם המעורב בנעשה בציבור הליטאי אומר ל'כיכר השבת' כי מדובר בוויכוח הלכתי חריף ביותר מעל דפי העיתון, כאשר לדבר יש אף השלכות פוליטיות מרחיקות לכת.

לדבריו, "צריך להבין כי הרב מרדכי גרוס נחשב לאחד מחשובי הרבנים בציבור הליטאי, כאשר בשנים האחרונות יותר ויותר אברכים ובני ישיבות בקרב הציבור הליטאי נועצים בו ומפנים אליו שאלות בכל תחומי החיים ולא רק שאלות הלכתיות, מדובר במי שסומן כאחד ממנהיגי הדור הבאים ולכן מדובר במכה קשה".

גורם נוסף מסביר את המשמעות הפוליטית ואומר: "נכון שבביתו של מרן הגר"ח קניבסקי אף פעם לא "אחזו", בלשון המעטה, מהרב גרוס וזאת בשל התחרות הגדולה בין בתי הדין שלו לבתי הדין של מרן הגר"נ קרליץ. אולם היה נדמה כי גם שם הבינו כי אי-אפשר להתעלם מציבור גדול שהולך בדרכו ולכן התאמצו לגשר על הפערים ולאחרונה אף היה נדמה כי חלה התקרבות מסוימת והרב גרוס השתתף במספר כינוסים בביתו של הגר"ח קניבסקי".

הגורם מזהיר כי כעת הכל יפרוץ שוב והמלחמה ההלכתית תהפוך לפוליטית. "אם עד עתה נזהר הרב גרוס שלא לקרוא לתומכיו לעשות מנוי על 'הפלס' וניסה ללכת בין הטיפות, הרי שעכשיו הכל עשוי להשתנות, ואולי אף להשפיע על מערכת היחסים הפנימית בתוך מפלגת 'דגל התורה' לאור המתחים והעימותים שיש שם לאחרונה כשהרב עשוי לצדד בפלג הירושלמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר