ביקור מרגש > בלעדי ל'כיכר השבת'

הגר"ח קנייבסקי לנחמן קלצקי: "בנך היה גלגול נשמה גבוהה"

נחמן קלצקי, אבא של לייבי ז"ל, הגיע הערב לנחם את הגר"ח קנייבסקי, בשל העובדה שבימי אבלם, הרבנית שלחה מכתב תנחומין מרגש. "קשה לתאר כמה רוגע נתן לנו המכתב המרגש", סיפר נחמן. הגר"ח ענה: "בנך היה גלגול של נשמה גבוהה שסיימה את תפקידה בעולם". ומה הייתה הברכה המרגשת? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי)

בין הרבבות הנוהרים במשך השבוע האחרון לנחם את מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א על פטירת רעייתו הרבנית מרת בת שבע קנייבסקי ע"ה, בלט הערב (שלישי) אורח שהגיע במיוחד מארה"ב בכדי לנחם את הגר"ח.

המדובר הוא בר' נחמן קלצקי אביו של הילד לייבי קלצקי ז"ל שנרצח באכזריות לפני מספר חודשים בשכונת בורו-פארק שבניו-יורק, שעה שחזר מהקעמפ בו למד אל ביתו ונחטף ונטבח ע"י הרוצח לוי אהרון שהשליך את גופתו.

מתברר כי ר' נחמן עשה את הדרך מארה"ב במיוחד בשביל לנחם את מרן הגר"ח וזאת בשל העובדה שבימי אבלם על מותו הטראגי של בנם שלחו מרן הגר"ח ורעייתו הרבנית בת שבע מכתב תנחומין מרגש שנכתב בכתב ידם ונועד לחזק את המשפחה השבורה.

כשנכס ר' נחמן למרן הגר"ח, סיפר לו בהתרגשות כי בשעה שישבו שבעה קיבלו כ-25,000 מכתבי תנחומין מכל העולם אך מכתבם של מרן הגר"ח ורעייתו הרבנית ע"ה היה שונה מכולם וריגש אותם באופן מיוחד. "אי אפשר לתאר כמה רוגע ונוחם נתנו לנו באותה תקופה קשה ונוראה המכתב המרגש של הרב ורעייתו ע"ה", סיפר.

"בזכות המכתב התחזקנו ושאבנו כוחות להמשיך הלאה ולא לשקוע בצער וביאוש. זה המעט שיש ביכולתי להוקיר טובה למרן על העידוד שהרעיף עלינו וזאת הסיבה שהגעתי במיוחד מחו"ל רק עבור מצוות הניחום אבלים", אמר ר' נחמן למרן שהאזין לו בקשב רב.

לאחר-מכן פנה מרן לר' נחמן ואמר לו: "דע לך כי בנך היה גלגול של נשמה גבוהה שסיימה את תפקידה בעולם הזה לאחר התיקון. אין אנו יודעים חשבונות שמיים אך זו היתה גזירה מאת ה' עלינו להתחזק ולהתעודד".

באותו שלב פנה ר' נחמן למרן הגר"ח וביכה בפניו על העובדה המצערת כי בנו היחידו נפטר וכי אין לו בנים נוספים (רק בנות). מרן הגר"ח הביט בו ממושכות, ואמר להפתעת כולם: "אני מאחל לכם שיוולדו לכם בנים נוספים שיהיו בע"ה גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר