מלחמת השבועונים

מאבק 'יתד ו'משפחה' לשיא חדש: מכתב מהרב אלישיב

המאבק בין העיתון 'יתד נאמן' והשבועון 'משפחה', מגיע הבוקר לשיא חדש , עם פרסום מכתבו של פוסק הדור, מרן הרב יוסף שלום אלישיב נגד השבועון משפחה. "כבר הבעתי דעתי על השבועון 'משפחה', המסלף ומטשטש השקפת התורה. ועתה בא להרבות השפעתו ותפוצתו", כותב הגרי"ש. "יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד'" (בכיכר, עיתונות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (צילום: שמואל דריי)

המאבק בין 'יתד נאמן' ל'משפחה' מגיע הבוקר (שישי) לשיא חדש, עם פרסום מכתבו החריף של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב נגד השבועון 'משפחה'.

ההפתעה הבוקר היא העובדה כי המכתב מתפרסם לא רק בעיתון הבית 'יתד נאמן', אלא גם בעמודו הראשי של עיתון 'המבשר', שמשום-מה מצטרף למאבק נגד 'משפחה' ומפרסם את מכתבו של הגרי"ש.

מכתבו של הגרי"ש יוצא דופן בניסוחו, הוא חריף וחסר-תקדים מבחינת ההתנגדות לשבועון 'משפחה' המצליח, שהחל לפני כשבועיים להוציא באמצע השבוע 'חינמון' והעלה את המלחמה לשיא.

וכך נכתב במכתבו של הגרי"ש אלישיב: "כבר הבעתי דעתי אודות השבועון 'משפחה', המסלף ומטשטש השקפת התורה. ועתה בא להרבות השפעתו ותפוצתו".

"יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד', ובוודאי שאין להכשירו ולסייע בידו", לשון המכתב המתפרסם הבוקר.

יצויין כי עד כה מכתביו של הגרי"ש אלישיב וכן של שאר הרבנים במאבק נגד 'השבועונים החרדיים' לא התמקדה אך ורק בשבועון זה או אחר, אך הפעם, המכתב של הגרי"ש אלישיב הוא אך ורק נגד 'משפחה'.

כזכור, ביום שלישי לפני שבועיים יצא-לאור לראשונה החינמון של 'משפחה', שחולק בעשרות אלפי עותקים בבוקרו של יום שלישי, וה עשוי להטיל מכה כלכלית לא פשוטה על עיתון 'יתד נאמן', אשר התבסס כלכלית אודות לחינמון שמוציא מדי יום שלישי.

כחלק מהשבת המלחמה, שדרג 'יתד נאמן' את פניו, פיצל מוספים ואף הוציא לאור מגזין מיוחד לנשים תחת השם 'קטיפה', אשר מחד עורר הדים על חדשנותו אך לא מעטים הם שראו בו פריצת גדר לאור המלחמה של 'יתד' בשבועונים.

טקבקו לנו: מה דעתכם על מלחמת העיתונים החרדית? מי ינצח ומי יכשל?

מכתבו של הגרי"ש, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר