מתקפה חריפה • האזינו

הגר"י רוזן: "לא מתייצבים? פושעים, אני לא מכיר בכם"

ראש ישיבת "אור ישראל" הגר"י רוזן, הודיע לתלמידיו כי מי שלא יתייצב בלשכות הגיוס כהוראת מועצת גדולי התורה - ייאלץ לעזוב את הישיבה. תלמידים שניסו לקבל הסברים, ספגו ביקורת קשה ונוקבת: "אני לא מכיר בכם, מבחינתי אתם פושעים. אתם נותנים לי בוקס בפרצוף. לכו לישיבה של הרב אוירבך" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

הפילוג הליטאי וסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס: ראש ישיבת אור ישראל, הגאון רבי יגאל רוזן, הודיע הצהריים לתלמידי ישיבתו 'אור ישראל' בפתח תקוה, כי בחורים שלא התייצבו עד כה בבקו"ם - ולא ישנו את החלטתם - עליהם לעזוב את הישיבה.

לדברי תלמיד בישיבת אור ישראל, כבר תקופה ארוכה שראש הישיבה "מחרים" שני אחים מתלמידי הישיבה ומתעלם מקיומם, וזאת בשל החלטתם לסרב להתייצב בניגוד לדעת ראשי הישיבה ורבניה. יצויין, כי הגר"י רוזן נחשב לאחר מנאמניו וממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, התומך בהמשך ההתייצבות כפי שהחליטו בכינוס מועצת גדולי התורה.

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה משיחה שקיימו שני האחים בשעות הצהרים עם הגר"י רוזן, בניסיון לברר האם הוחלט לסלקם או שעליהם לעזוב מרצונם.

אחד הבחורים: "קודם כל, למה אסור לומר לנו גוט שאבעס?"

הגר"י רוזן: "אני לא אומר כי אני לא מכיר בכם, מבחינתי אתה פושע, למה שאני יאמר לך גוט שאבעס? זה שאני לא מעיף אותך מהישיבה, לכן אני צריך לומר גוט שאבעס?"

אחד הבחורים: "היו בחורים שהלכו לסנוקר, אנחנו יותר גרועים מהם?"

הגר"י רוזן: "כן! כן! אתה נותן לי בוקס בפרצוף".

אחד הבחורים: "היו בחורים שעשו דברים יותר חמורים, אנחנו יותר גרועים? זה הרב שלי (הגר"ש אוירבך. י. כ.) וכך הוא הורה לי"

הגר"י רוזן: "כן. מבחינת הישיבה זה יותר גרוע. אם הוא הרב שלך אז תעשה את זה בישיבה שלו, לא פה. אני פה הבעל הבית, אני לא רוצה להעיף אתכם, אבל תתנהגו כמו שאני הבעל הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר