הגר"נ קרליץ פסק: לעמוד דום בשעת הצפירה

הגר"נ קרליץ ממשיך בהתאוששות המפתיעה במצבו הבריאותי, והבוקר, נשאל באשר לחיוב לעמוד דום בשעת הצפירה ופסק כי מי ששוהה ברחוב יעמוד דום כדי למנוע חילול השם (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאב"ד הגר"נ קרליץ (צילום: כיכר השבת)

התאוששות ניכרת במצבו הרפואי של הגאב"ד הגאון רבי ניסים קרליץ, כאשר בימים האחרונים מאז השתחרר מבית החולים שם היה מאושפז במשך שבועות רבים, חל שיפור ניכר במצב בריאותו והוא מתפלל ומשיב לשואלים תשובות בהלכה.

הבוקר (שני) נשאל הגר"נ קרליץ השוהה בימים אלו בבית בנו מרדכי קרליץ ברחוב רשב"ם בבני ברק, שאלה אקטואלית במיוחד לגבי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, האם על אדם חרדי הנמצא ברחוב לעמוד דום בשעת הצפירה.

הגאב"ד הגר"נ קרליץ השיב בנחרצות כי אמנם אין דרך התורה והיהדות להנציח כך את הנופלים אולם בשל חשש מחילול השם הרי שמי שנמצא בפרהסיה - ברחובה של עיר בשעת הצפירה - עליו להימנע מללכת ולעמוד.

מדובר בחידוש הלכתי זאת משום שעל פי ההשקפה החרדית המתבססת על המקורות התורניים, הרי שיש להנציח את זכרם של הקדושים ע"י אמירת קדיש, פרקי משניות ותהילים ולא בעמידה בצפירה שהיא מעשה של "חוקות הגויים" אולם בשל הצורך להימנע מחילול השם שהוא מהעבירות החמורות בתורה פסק הגר"נ קרליץ כי יש לכבד את העוברים ושבים, בהם אף כאלו שאינם שומרי תורה ומצוות ולעמוד בצפירה.

יצויין כי אמש פרסם בטאון תנועת אגודת ישראל, העיתון "המודיע" הנחשב לשמרני בדעותיו, מאמר מערכת בו הוא קורא לציבור החרדי השוהה ברחוב בזמן הצפירה - לעמוד דום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר