מכתב ההתנצלות שלא התקבל

הגר"ע הגיב: "מכניס סכין בלב חברו לשם שמיים?"

הקרע הספרדי: מכתב אותו שלח הגר"ש עמאר למרן הגר"ע יוסף, ובו התנצל על התמיכה ברב ציון בוארון במהלך הבחירות לרבנות, גרר תגובה חריפה ביותר מצד מרן הרב עובדיה יוסף: "אדם מכניס סכין בלב חברו ואומר עשיתי לשם שמים. וכי אני לא עשיתי לשם שמים?" • התגובה החריפה נחשפת (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנתק נמשך, מרן הגר"ע יוסף והרב עמאר (צילום: פלאש 90)

הקרע בין מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף לראשל"צ הרב שלמה משה עמאר: בשבוע שעבר, שלח הרב עמאר מכתב למעונו של הגר"ע יוסף, בו הוא למעשה מבקש לראשונה את סליחתו על הצער הגדול שנגרם לרב עובדיה כתוצאה מההליכה נגדו במהלך הבחירות לרבנות הראשית.

את המכתב שלח הרב עמאר באמצעות אחד ממקורביו, וזאת לאחר שהגר"ע לא הסכים להיפגש עמו. אנשי לשכתו של הגר"ש עמאר התחננו על נפשם בכדי שהמכתב לא יודלף לכלי התקשורת, אולם הבוקר, לאחר הציטוטים החריפים שנאמרו בפגישת הרבנים אמש ונחשפו ב"כיכר השבת", החליטו מקורבי הרב עמאר להדליף את המכתב המלא.

כעת, חושף 'כיכר השבת' את תגובתו של מרן הגר"ע יוסף בעת שהמכתב הגיע לשולחנו. יצוין, כי הציטוטים המובאים בכתבה מגובים בהקלטות הנמצאות בידי המערכת אך מפני כבוד התורה אינן מתפרסמות כעת.

לשון המכתב המלא ששלח הרב עמאר לבית הגר"ע יוסף:

"בס"ד, באחד בשבת שנים עשר יום באלול תשע"ג

לקדוש ה' מכובד גדול דורנו והדרו מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף שליט"א, נשיא חכמי ישראל.

כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לו בבריאות איתנה ונהורא מעליא ורוב נחת.

לבבי מלא יגון וצער על הסבל של מרן שליט"א וכל צערו בימים אלה, ועדי בשמים שאיני חדל מלהתפלל לרפואתו ולשלומו למען יאריך ימים ושנים בבריאות ושמחת עולם על ראשו, ואף על פי שאיני ראוי ולא כדאי, כבר נאמר "לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה".

למען הסר ספק, הנני הקטן ונבזה מודיע בהכנעה, שכל מה שעשיתי עשיתי רק לכבוד ה' (וגם כשהסכמתי לבטל דעתי כעפר לפני הדר"ג שליט"א, תליתי הסכמתי בתנאי שלא תוקן עד הזמן האחרון).

(הגר"ש עמאר מתכוון לתנאי שהציב, ולפיו הרב יהודה דרעי יפרוש מהמרוץ לרבנות הראשית, דבר שבסופו של דבר אכן התרחש - י,כ)

(פלאש 90)
המכתב המלא (צילום: כיכר השבת)

ועתה שנאמר לי שיש רוגז כנגדי, יזכור רחמים ברוגזו, ויבט לכל השנים שהלכתי לפניו בהכנעה והתבטלות מוחלטת שאין להם דוגמא, וכל מה שהתבטלתי הוא רק מפני הדר גאונו שהוא יחיד בדור ובדורות.

מיד שנבחר בנו שליט"א לראש"ל והרה"ר, התקשרתי אליו לברכו, ושיגרתי ברכתי אליו, ואני שמח בשמחת מרן שליט"א שיש המשך לתורתו והוראתו ע"י בנו שליט"א שישב על כסאו.

אני מדלג על דברים רבים מאד כדי שלא להכביד על מרן שליט"א, ואם אדרש אבאר שיחתי לפניו.

ואם אמנם שגיתי אתי תלין משוגתי, אבל לא ישים עלי אדוני המלך העון, ואת אהבתו וחמלתו אבקש כל הימים. וסליחה על כל הצער שנגרם למרן שליט"א".

את המכתב קיבל מרן הגר"ע יוסף מבני משפחתו בשבוע שעבר בשעות הערב, ותגובתו החריפה הנחשפת כאן לראשונה, מעידה על הקרע העמוק השורר בית הגר"ש עמאר ומרן הגר"ע יוסף.

בין היתר אמר הגר"ע עם קבלת המכתב: "הוא אומר עשיתי לשם שמים. אדם מכניס סכין בלב חברו ואומר עשיתי לשם שמים. וכי אני לא עשיתי לשם שמים? עשה עצמו כמי שלא ידע את יוסף, מי אמר לו שיש לי רוגז נגדו, מה הוא לא יודע מה הוא עשה לי?, הוא היה פה והבטיח לי שהוא יתמוך במועמד שלי לרב הראשי".

הגר"ע המשיך ואמר בכאב: "אדם שכותב שהוא קטן ונבזה ומודיע בהכנעה שכל מה שהוא עשה זה רק לשם שמיים, כותב לי שהוא עשה לי את זה רק בתנאי שלא תוקן עד הרגע האחרון, הוא מסכים לשמוע לי אבל הוא עושה לי תנאים, מה זה?".

מיד לאחר הדברים הקשים שאמר הגר"ע יוסף, הניח הרב את המכתב על שולחנו ונאנח, כשהוא מזכיר את הפסוק: "אשר ראיתם את מצרים היום לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם".

מוקדם יותר, פרסם 'כיכר השבת' ציטוט חריף של מרן הרב עובדיה יוסף שנאמר לרב עמאר במהלך המפגש אמש בבית החולים, הגר"ע אמר לרב עמאר: "רצית להרוג אותי לעת זקנתי... מה פשעי ומה חטאתי כי דלקת אחרי". הרב עובדיה הוסיף ואמר לרב עמאר כי במעשיו הוא "משיב רעה תחת טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר