פרסום ראשון

הגר"ע יוסף החליט: בנו הרב יצחק מועמד לרה"ר

ההכרעה נפלה: נשיא מועצת חכמי התורה, מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, הורה הבוקר (שישי) ליו"ר ש"ס אריה דרעי לפעול לבחירת בנו, הגאון הרב יצחק יוסף, לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל. מועמדותו של הרב אברהם יוסף ירדה מהפרק. עוד הוכרע: ש"ס תתמוך ברב דוד לאו לרב האשכנזי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הרב עובדיה יוסף ובנו, הרב יצחק יוסף (צילום: מאיר אלפסי)

פרסום ראשון: נשיא מועצת חכמי התורה, מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, הורה הבוקר (שישי) ליו"ר ש"ס אריה דרעי לפעול לבחירת בנו, הגאון הרב יצחק יוסף, לרב הראשי הספרדי לישראל.

פגישה בנושא התקיימה אתמול בבית הרב. מועמדותו של הרב אברהם יוסף ירדה מהפרק, בעקבות ההסתבכות המשפטית.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ע שוחח הבוקר עם דרעי מייד לאחר תפילת שחרית והורה לו לעשות כל שביכולתו כדי להביא לבחירת בנו לראשון לציון ולרב הראשי הספרדי לישראל.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במקביל, הכריע הגר"ע יוסף במי ש"ס תתמוך לרב הראשי האשכנזי - ברב דוד לאו, רבה של מודיעין ובנו של הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו.

לקראת הבחירות לתפקיד הרב הראשי לישראל, נערכו אמש במעונו של מרן הגר"ע יוסף דיונים קדחתניים, בכדי להכריע בסופו של דבר מי יהיה מועמד תנועת ש"ס לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

השמות שעלו במהלך הדיונים היו בניו של הגר"ע יוסף, הגאון הרב אברהם יוסף - רבה של חולון, והגאון הרב יצחק יוסף, ראש ישיבת חזון עובדיה ומחבר סדרת הספרים ילקוט יוסף.

ההחלטה לבחור ברב יצחק יוסף ולא באחיו הגדול באה, ככל הנראה, בשל התנגדות ליטאית למועמדותו של הרב אברהם יוסף, כאשר בין היתר נשקלת גם החקירה שנפתחה נגדו בתקופה האחרונה.

מתנועת ש"ס נמסר כי מרן הגר"ע יוסף פנה הבוקר לחברי האספה הבוחרת את הרבנים הראשיים ובקשם לבחור בגאון הרב יצחק יוסף לתפקיד הראשון לציון.

"אין ספק שבחירתו תביא כבוד רב למוסד הרבנות אשר מהותו היא פסיקת הלכה", אמר.

הרב יצחק יוסף - קווים לדמותו

רבי יצחק יוסף (61) הוא ראש ישיבת 'חזון עובדיה' ומחבר סדרת הספרים 'ילקוט יוסף'.

הרב יצחק יוסף, בוגר הישיבות 'פורת יוסף', 'הנגב' ו'חברון'. בגיל 23 בלבד התמנה כמרא דאתרא של הישובים בר גיורא, נס הרים, ומטע.

הרב יוסף נחשב לאחד הבנים היותר קרובים לאביו מרן הגר"ע יוסף, וזאת בשל סדרת הספרים 'ילקוט יוסף' שמבוססים על שיטת הפסיקה של אביו וספרי 'יביע אומר'. עד כה הוציא הרב למעלה מ-40 ספרי הלכה, והיד עוד נטויה. הרב נוהג מידי מספר שבועות לערוך את סעודות השבת בבית אביו.

את ישיבת 'חזון עובדיה' פתח הרב עם אביו בהתחלה ככולל דיינים אך לאחר מכן הפך הכולל לישיבה גבוהה לבחורים כשבמקביל גם אברכים לומדים בבית-המדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר