פרסום ראשון

הגר"ע יוסף לדרעי: הילחם נגד בחירת הרב דוד סתיו

מרן הרב עובדיה יוסף בהוראה חד-משמעית להילחם נגד בחירתו של הרב דוד סתיו לרב הראשי. ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר (חמישי) הורה הגר"ע ליו"ר ש"ס אריה דרעי, להילחם נגד בחירת הרב סתיו, אותה הגדיר כ"הרס עולם הרבנות". הגר"ע הוסיף ואמר כי לא מספיק רק להתנגד לבחירתו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן פוסק הדור ודרעי (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, יוצא בהוראה חד-משמעית להילחם נגד בחירת הרב דוד סתיו לרב הראשי האשכנזי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר (חמישי) קרא מרן הגר"ע יוסף ליו"ר ש"ס אריה דרעי וביקש ממנו לפעול ככל יכולתו כדי למנוע את בחירת הרב דוד סתיו.

"אני מבקש ממך", אמר הגר"ע יוסף לדרעי, "שתשתמש בכל הכישרונות שלך ובכל הקשרים שלך על מנת למנוע את בחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל, מדובר בהרס עולם הרבנות".

הגר"ע יוסף יצא מגדרו ושב וביקש מדרעי: "לא מספיק רק להתנגד לו, צריך גם להילחם שלא ייבחר".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס, הגיש את "חוק עמאר" לדיון מחדש בוועדת השרים לענייני חקיקה, וזאת בהוראת יו"ר ש"ס אריה דרעי.

גורמים בש"ס אומרים ל"כיכר השבת" כי "חוק עמאר" מעוגן בהסכם הקואליציוני בין 'הליכוד ביתנו' ו'הבית היהודי', מה שיקשה על שתי המפלגות שלא לתמוך בחוק.

כזכור, בימים האחרונים הוציא דרעי הודעה בה הצהיר כי אינו מתכוון לתמוך בדיל עם הרב סתיו, לדברי דרעי: "לאור התנגדותו הנחרצת של מרן הרב עובדיה יוסף למינוי הרב סתיו לתפקיד הרם של הרב הראשי, תנועת ש"ס תתנגד אף היא לכל דיל בעניין".

דרעי הוסיף פנה ליו"ר הבית היהודי, שר הדתות, נפתלי בנט וקרא לו: "למלא את מחויבותו החוקית ולהביא בפני הממשלה בישיבתה הקרובה את אישור נציגי הוועדה המכינה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים".

"למנוע את בחירתו", הרב דוד סתיו (צילום: כיכר השבת)

כזכור לפני כשבועיים הביע מרן פוסק הדור את תמיכתו ברב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לתפקיד הרב הראשי האשכנזי במקביל לבחירת הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר לכהונה שנייה.

במכתב שכתב הגר"ע יוסף נכתב: "המתווה שהתווה כבודו (הרב עמאר - י.כ.) בעניין מועמדות רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואני מסכים להנ"ל".

רק שמאז חתימתו של מרן הגר"ע יוסף, דיל עמאר אריאל נפל לאחר שח"כ זבולון כלפא, ממפלגת 'הבית היהודי', משך בתחילת השבוע (ראשון) את הצעת החוק שיזם כדי לקדם את דיל הרבנים 'עמאר אריאל' בבחירות לרבנות הראשית וזאת בשל הסיכויים המועטים של החוק לעבור בוועדת החקיקה.

הצעת החוק שהגיש נועדה לאפשר את התמודדותו של הרב עמאר לכהונה שנייה ואת התמודדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי האשכנזי למרות שחצה את גיל 70.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר