Google הכריזה על האנדרואיד הבא: אנדרואיד L

באירוע הפתיחה של כנס המפתחים של גוגל הכריזה ענקית האינטרנט בין היתר על האנדרואיד הבא שיכונה אנדרואיד L ויופץ בקרוב. האפליקציות יוכלו לעבוד על כל הפלטפורמות הקיימות בשוק המחשבים. בנוסף הושקו מערכות הפעלה מבית אנדרואיד לרכב ולשעונים חכמים. כל מה שחדש מגוגל.

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: גוגל)

באירוע שפתח אתמול את כנס המפתחים של ענקית האינטרנט גוגל, ואשר הוכרז על ידי לא מעט כאירוע השנה בטכנולוגיה, חשפה גוגל שלל מוצרים חדשים ומחודשים מבית החברה. כאשר גולת הכותרת הייתה כמובן מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים מבית החברה, אנדרואיד. שמעכשיו באופן רשמי משמשת גם שעונים חכמים ומחשוב לביש, כמו גם מערכת הפעלה לרכב.

אנדרואיד

גוגל התגאתה בפתח הדברים על מעל למיליארד משתמשים פעילים, העושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד רק במהלך 30 הימים האחרונים, נתון חסר תקדים בעולם מערכות ההפעלה, בפרט בזמן הקצר יחסית מאז הושקה אנדרואיד.

גוגל השיקה רשמית את מערכת ההפעלה החדשה למחשוב לביש מבית אנדרואיד, ה"Android Wear". שתעבוד בשיתוף הדוק עם הטלפון החכם, ותתממשק אתו בקלות רבה, כך שתוכלו להעביר נתונים ואפליקציות בקלות רבה בין המכשירים השונים.

סמסונג ו-LG אף ניצלו את הבמה על מנת להשיק את השעונים החכמים שלהם, שכמובן מריצים את מערכת ההפעלה Android Wear, שתוכלו לרכוש כבר עכשיו בחנות גוגל. גוגל גם החמיאה ויש אומרים שאפילו התחנפה, לענקית האלקטרוניקה סמסונג, והודתה שסמסונג היא השותפה העיקרית בהצלחת מערכת ההפעלה אנדרואיד. על רקע המהלכים האחרונים של סמסונג, שהתחילה את המעבר למערכת ההפעלה החדשה שלה, טיזן.

באירוע הושקה מערכת ההפעלה הבאה לטלפונים חכמים, שתכונה אנדרואיד L. המערכת החדשה תכלול שיפורים רבים ומשמעותיים. ביניהם ניתן למנות עיצוב חדש ומעוגל יותר, כמו שניתן לראות כבר היום בגוגל פלוס. בנוסף, אפליקציות יוכלו "לצוף" אחת מעל לשנייה במסך אחד, כמו שאנו רגילים כיום במערכות ההפעלה למחשבים.

במערכת ההפעלה החדשה, תוכלו להעלים את ההתרעות ישירות ממסך הנעילה, ללא צורך לפתוח את המכשיר, כך לא יטרידו אתכם ההתראות הלא חשובות. בנוסף, תוכלו להגדיר שהטלפון יפתח אוטומטית ללא צורך בססמה, במקומות שתגדירו כסביבה בטוחה. כך למשל תוכלו להגדיר שאם הטלפון נמצא בקרבת השעון החכם שלכם, לא תצטרכו להזין את קוד הגישה על מנת לפתוח את הטלפון.

ההתראות יהפכו גן הם לחכמות, כשהתראות של אפליקציות שיוגדרו או יזוהו כחשובות יותר, יופיעו לכם קודם ב'וילון' ההתראות של אנדרואיד. לא כפי המצב כיום, בו כל הודעה חדשה מקבלת את המקום הגבוה בהתראות, גם אם מדבור בהתראות זניחות או מיותרות.

האפליקציות יוכלו לשתף פעולה ביניהן, ותוכלו לבצע פעולות של אפליקציה אחת, בתוך הממשק של השנייה. כך תוכלו למשל לערוך תמונות על ידי אפליקציה, ישירות מגלריית התמונות. בנוסף תוכלו לגרור פריטים לאפליקציות, וכך לפתוח אותם על ידי האפליקציה, כמו שנהוג במחשבים.

התממשקות מלאה

גוגל שמה דגש גם על הסנכרון בין כלל המכשירים שלכם. אם ברשותכם כרומבוק, המחשב יזהה שאתם מתקרבים אליו, על ידי קישוריות עם הטלפון או השעון החכמים, ויפתח עבורכם אוטומטית את המחשב. תוכלו להעביר את האפליקציות שאתם משתמשים בהן באותו רגע למחשב הביתי שמריץ את מערכת ההפעלה "כרום", שיכול להריץ גם אפליקציות שנועדו לטלפון ולטאבלט.

המטרה של גוגל היא ליצור אחידות בין כל הפלטפורמות, החל ממחשוב לביש, דרך טלפונים, וכלה במחשב הביתי. כל התראה שתקבלו במכשיר מבית גוגל, תשתקף מיד על המכשיר מולו אתם עובדים באותו רגע. כך למשל אם אתם עובדים על הכרומבוק, והסוללה בטלפון מתרוקנת, ההתרעה תופיע לכם על מסך המחשב.

לכן גם שינו את פלטפורמת ה'דרייב' של גוגל. ומהיום תוכלו לערוך מסמכי אופיס, כולל מצגות, דרך גוגל דוקס. כך למשל אם קיבלת מייל עם מסמך וורד או מצגת פאוור פוינט, תוכלו לערוך אותו ללא אופיס, ישירות מגוגל דוקס. וכשתסיימו, תוכלו לשמור ישירות לקובץ המקורי שקיבלתם במייל, ולא בקובץ נפרד.

בנוסף, השיקו בגוגל מערכת הפעלה חדשה לרכבים, שתפעל למעשה מהטלפון הנייד, ותוצג על מסך המולטימדיה של הרכב. המערכת כמובן כוללת מערכת ניווט, שמסונכרנת עם כל שירותי גוגל וניתנת לשליטה קולית, כמו גם שליטה מלחצני ההגה. לדברי גוגל, המערכת נוצרה במיוחד על מנת למנוע הסחות דעת בנהיגה, והיא פשוטה מאוד לתפעול.

אפליקציות

מלבד השינויים המשמעותיים במערכות ההפעלה, השיקה גוגל גם כמה אפליקציות חדשות. בניהן ניתן למנות את Google Fit, המתחרה לשירות מקביל של אפל שהושק לאחרונה, ומיועד לניטור הבריאות שלכם. כך היא תדע כמה ישנתם, מה אכלתם וכמה כושר עשיתם. האפליקציה תעבוד בשיתוף עם "נייקי" ותמליץ לכם המלצות בריאותיות.

בנוסף, השיקו בגוגל שירות חדש, שנועד לנטר טוב יותר את פעילות הסוללה, ולחסוך בחיי סוללה עד 90 דקות. כמו כן המפתחים יוכלו לדעת מה וכמה סוללה צורך כל יישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר