אסון ברחובות

ההרוג בתאונה המחרידה: האברך הרב יוסף ויזל ז"ל

האברך הרב יוסף ויזל ז"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ בעיר רחובות, הוא ההרוג בתאונת דרכים המחרידה שאירעה הבוקר בצומת כנות. לרב ויזל 12 ילדים, ארבעה מהם נפצעו בתאונה הקשה שאירעה כאשר הרכב בו נסעו נכנס בעוצמה במשאית שעמדה ברמזור אדום. מסע ההלוויה המצמרר נערך בשעה זו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף ויזל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: הבוקר (חמישי) נהרג בתאונת דרכים מחרידה האברך הרב יוסף ויזל ז"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ בעיר רחובות.

הלוויתו יצאה בשעה 19:00 מבית המדרש של האדמו"ר מדז'יקוב בקרית ויז'ניץ ברחובות וסביבות בשעה 20:15 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני-ברק בדרכה להר המנוחות בירושלים.

קראו עוד:
טרגדיה בחזור מהחתונה: אברך נהרג, 4 ילדיו נפצעו
עדות: האדמו"ר מויז'ניץ שמע על האסון ופרץ בבכי
שעות לפני הטרגדיה: שמחת בית דז'יקוב • גלריה
מצווה טאנץ בשמחת בית דז'יקוב • גלריה שניה

הרב ויזל ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי דוד ויזל ז"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ בירושלים ונישא לביתו של הרה"ח רבי דוד מאיר פליגמן. לזוג נולדו 12 ילדים בלי עין הרע והם התגוררו בעיר רחובות כשהרב ויזל ז"ל עוסק לפרנסתו בתפקיד הספרא דדיינא בבית הדין בעיר.

ידידיו מספרים על אברך משי שהיה אהוב על כולם. "הוא האיר פנים לכל אדם גם למי שלא הכיר וסייע ועזר בכל מה שיכל. מלבד זאת היה נחשב לתלמיד חכם וירא שמיים המקפיד על קלה כבחמורה. הוא היה ממש מהאברכים המיוחדים של העיר רחובות", סופדים לו בכאב ידידיו ההמומים.

הרב ויזל ובני משפחתו חגגו במשך כל שעות ליל אמש בשמחת נישואי חצרות דז'יקוב-וויז'ניץ כשרק בשעות לפנות הבוקר המוקדמות הסתיימה החתונה הגדולה והמשפחה יצאה לביתה.

קודם לכן עברו בני המשפחה דרך נמל התעופה בן גוריון על מנת להוריד את האם ואת אחת הבנות שהמשיכו בטיסה לשוויץ לצורך רפואי, לאחר-מכן המשיכה המשפחה לעבר העיר אשדוד שם הורידו את בנם הגדול הלומד בישיבה בעיר וכן אספו את הילדים הקטנים ששהו אצל קרובי המשפחה.

בשלב זה, בעודם בדרך לביתם ברחובות, אירעה התאונה המחרידה שעה שרכבם התנגש במשאית וכתוצאה מהתאונה נהרג הרב ויזל ונפצעו ארבעת ילדיו.

כוחות מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו לזירה טיפלו בפצועים והעבירו אותם אל בית החולים קפלן ברחובות כשבמקביל פעלו העסקנים בהם הרב ישראל ירט, עוזרו של הרב יצחק דוד גרוסמן, כדי לסייע לבני המשפחה שנפצעו בתאונה הקשה.

האדמו"ר מויז'ניץ עם האדמו"ר מדז'יקוב בחתונה, אמש (צילום: שוקי לרר)

הרב פנחס הומינר נציג אגו"י בעיריית רחובות פעל אף הוא למען השמירה על שלמות הגופה ושלא יבצעו חלילה נתיחה שלאחר המוות ואכן הודות למאמציו הודיע מפקד המשטרה בעיר כי הם מוותרים על ביצוע הנתיחה שלאחר המוות.

העסקן הרפואי הרב אלימלך פירר הפעיל את קשריו בשוויץ ורופא מומחה הודיע לאם המשפחה ולביתה את הבשורה המרה כשכעת הם שבים לארץ במטוס פרטי שאורגן במיוחד עבורם כשעל פי המסתמן ינחתו בארץ כבר בשעות הערב המוקדמות.

בקהילת חסידויות ויז'ניץ ודז'יקוב אליהן השתייך ההרוג בתאונה, מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה ותחושות האבל שוררות אצל אנשים רבים שהכירו את המנוח ומשפחתו.

הבוקר עדכן המשב"ק הרה"ח אהרון גוטסמן את כ"ק האדמו"ר מויזניץ במקרה המזעזע וכשהרבי שמע את הבשורה המרה הוא נאנח בבכי מר במשך דקות ארוכות.

מיד לאחר-מכן התעניין האדמו"ר באשר למצבם של שאר בני המשפחה שנפגעו בתאונה המחרידה, והאם סיפרו כבר לילדים הלומדים במוסדות החסידות על האסון הנורא כשהוא נותח הנחיות ברורות כיצד יש לנהוג בטיפול בבני המשפחה המתמודדים עם האבל הכבד.

במקביל הורה האדמו"ר מויז'ניץ לקופת החסד של החסידות "להחזיקם ולהחיותם" לפתוח במגבית חירום למען המשפחה מרובת הילדים וזאת גם עקב החובות שנוצרו בשל מחלת אחת מבנות המשפחה.

גם בחסידות דז'יקוב ברחובות שורר אבל כבד והאדמו"ר מדזיקוב מכונס מביתו כאשר לדברי מקורביו מתעדכן כל העת בנעשה ודואג לטיפול בבני המשפחה.

בני המשפחה מבקשים מהציבור הרחב להתפלל לרפואת בני המשפחה אסתר בת פרידא, רבקה גיננדל בת פרידא, רחל בת פרידא ושמעון בן פרידה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר