כמות הנושרים הכי גדולה ב-2013 נמצאת בחינוך החרדי

לפי נתוני משרד החינוך, כ-6,4 אחוז מתלמידי הישיבות הקטנות נשרו מלימודיהם, מה שמציב את החרדים בראש רשימת הנושרים, עוד לפני נתוני הנשירה במגזר הערבי והכללי (חרדים)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

לקראת סיום שנת 2013, מפרסם משרד החינוך את דו"ח מצב התלמידים במוסדות החינוך בישראל. לפי הדו"ח, בשנה החולפת, ישנה נשירה של אחוזים לא מעטים בקרב בתי הספר העל יסודיים.

חוק חינוך חובה קובע, כי על כל תלמיד להשלים את לימודיו בבית הספר עד כיתה י' (10 שנות לימוד), כאשר בהרבה מהיישובים בארץ, הורחב החוק לכדי 12 שנות לימוד חובה. אולם מימדי תופעת הנשירה עדיין גבוהים, מה שמביא בני נוער רבים לעזוב את מוסד החינוך ומשם הדרך קצרה לרחוב.

הנתון המדאיג ביותר קיים דווקא במגזר החרדי: 6.4% מתלמידי הישיבות הקטנות נשרו מלימודיהם, מה שמציב את החרדים בראש רשימת הנושרים, יותר ממספר אחוזי הנושרים במגזר הערבי (4.7%) ובמגזר הכללי (2.8%).

אירוע ירי בעיר החרדית בני ברק, אתמול

בעוד שהנשירה שכיחה יותר בבתי הספר העל יסודיים, בעיר בית שמש המגמה הכואבת בולטת גם בבתי הספר היסודיים: תלמיד אחד מתוך 10 נושר מבית הספר. מדובר באחוז גבוה למדי, כאשר ירושלים, העיר השנייה ברשימה, נמצאת אחרי בית שמש בפער אחוזים ניכר.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, מסכים כי מדובר בנתונים קשים, אך מזכיר כי קיימת גם תופעת הנשירה הסמויה, בה התלמידים רשומים בבתי הספר, אך לא מתקיימת למידה בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר