בצל ההתנגדות החרדית

הרב סתיו הצהיר: "אתנגד לרפורמים, בעד רב אחד"

כשראש מועצת 'שוהם' החילוני גיל ליבנה יושב לצידו, התייחס המועמד הד"לי הרב דוד סתיו לבחירות לרבנות הראשית, והודיע על שאיפתו: רב ראשי אחד. הרב סתיו טען, כי קיים פגישות עם גדולי ישראל מהמגזר הליטאי, "השיחות היו מצוינות, לא נסכים לעמדות הרפורמיים" • צפו במסיבת העיתונאים (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב סתיו במסיבת העיתונאים (צילום: כיכר השבת)

למרות התנגדות גדולי הרבנים החרדים: המועמד הדל"י לרבנות הראשית הרב דוד סתיו קיים היום מסיבת עיתונאים בביתו, וטען כי נפגש עם גדולי ישיראל מהמגזר הליטאי, "השיחות היו מצוינות" סתיו לא הרחיב ולא ציין האם גדולי ישראל אכן תמכו בו.

"נפגשתי עם גדולי ישראל ליטאים" טען הרב סתיו, "היו שיחות מצוינות". הרב סתיו אף הצהיר כי לדעתו הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד. "אני מעוניין לדאוג לרבבות אנשים שיוכלו להינשא כדת משה וישראל ושיכולו לאכול מזון כשר".

לצידו של הרב סתיו ישב גיל ליבנה, ראש מועצת שוהם, ואחד מתומכיו של סתיו במירוץ לרבנות הראשית.

הרב סתיו התייחס לשאלת העיתונאי משה גלסנר והדגיש כי לא יאפשר כל סטייה מגדרי ההלכה. "לא נסכים לעמדות הרפורמיים".

במקביל, הרב סתיו התחמק וסירב להתייחס להתייחסותם של גדולי ישראלי החרדים ובהם מרן הגר"ע יוסף למעומדותו, כשהוא מציין כי הוא מקיים ערוץ קשר ישיר מול בכירי הרבנים האשכנזים הליטאיים "מהשורה הראשונה" לדבריו,

במהלך מסיבת העיתונאים הצהיר הרב סתיו הצהיר כי הוא בעד רב ראשי אחד ונגד פיצול התפקיד לשניים כפי שקיים היום, אך הדגיש כי קיימים גם יתרונות במצב הנוכחי. בנוסף חשף הרב סתיו, כי נפגש בשבוע האחרון עם הרב חיים דרוקמן מראשי רבני הציונות הדתית שהביע גם הוא התנגדות למועמדותו של סתיו לאחרונה, לדברי הרב סתיו "השיחות היו טובות".

כזכור, מועמדותו של הרב סתיו מנוגדת לדעתם של גדולי ישראל החרדים, בהם מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף,

בתנועת ש"ס פרסמו לאחרונה הודעה, והבהירו כי מרן הגר"ע יוסף מתנגד בחריפות למועמדותו של הרב סתיו: "לאור התנגדותו הנחרצת של מרן הרב עובדיה יוסף למינוי הרב סתיו לתפקיד הרם של הרב הראשי, תנועת ש"ס תתנגד אף היא לכל דיל בעניין", הבהירו בש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר