בעקבות גל הטרור

החלטה דרמטית: אשקלון לא תעסיק עובדים ערבים

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני החליט להפסיק את העבודות לבניית הממ"דים במוסדות החינוך בעיר ובסביבתם, זאת בשל העובדה כי את העבודות מבצעים פועלים ערבים מישראל. רה"ע שמעוני: "המטרה היא להגביר את הביטחון האישי אצל ההורים, הילדים והצוות החינוכי" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (צילום ארכיון: Edi Israel/Flash 90)

על רקע גל הטרור ששוטף בזמן האחרון את המדינה, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, החליט הבוקר (רביעי) להפסיק את העבודות לבניית הממ"דים במוסדות החינוך בעיר ובסביבתם. כך מדווח אתר "וואלה".

ההחלטה התקבלה בשל העובדה כי את העבודות מבצעים פועלים ערבים מישראל.

על פי הדיווח, שמעוני פנה ישירות לקבלן שזכה במכרז של משרד הביטחון ופיקוד העורף, והורה לו להפסיק את העבודות לתקופה הקרובה, עד שהמצב הביטחוני יירגע.

ראש העיר הסביר את המהלך ואמר כי מטרתו היא "להגביר את הביטחון האישי אצל ההורים, הילדים והצוות החינוכי. אנחנו נמשיך לעקוב בדאגה אחר המתרחש וניתן מענה מידי לכל פנייה".

במקביל, שמעוני הורה לתגבר את האבטחה במוסדות החינוך בעירו, זאת למרות שהמתיחות הביטחונית האחרונה לא הגיעה עדיין לאזור הדרום. ראש העיר מצא תורם שיממן מאבטחים נוספים שיוצבו בגני הילדים הסמוכים לאתרי עבודה בעיר וכבר מחר הם יחלו את עבודתם.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון ממגן מזה שנים רבות מוסדות חינוך וגני ילדים ביישובי הדרום ובעוטף עזה. על פי הנחיות גורמי הביטחון, כל המועסקים במיגון באמצעות קבלנים אזרחיים, הינם אזרחי ישראל בעלי תעודת זהות כחולה, שקיבלו אישור מיוחד ממשטרת ישראל לעבודה במוסדות חינוך, ובסביבת ילדים".

בימים האחרונים, בעיקר מאמש לאחר הטבח האכזרי בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, אזרחים ישראלים רבים קראו להפסיק להעסיק עובדים ערבים, זאת מאחר ואחד המרצחים שביצע את הטבח הנורא עבד במכולת בסמוך לבית הכנסת בו אירע הפיגוע.

כזכור, אמש הורה האדמו"ר מקרלין סטולין לעסקני המוסדות ולגבאי בתי הכנסת שלא להעסיק יותר פועלים ערבים בני מיעוטים זאת מחשש לסכנת חיים.

לדברי גורם בחסידות, גם עד עתה שררה התלבטות באשר לכך. "צריך להבין שיש מהם כאלו שעובדים בתחזוקה השוטפת או בניקיון המוסדות ומסייעים לסדר ולארגון אולם כעת נפלה ההחלטה ובעקבות הפיגוע הורה הרבי בנחרצות שלא להעסיק אותם יותר" אמרו הגורמים.

לדבריהם, "לא שווה הסיכון שבכך זאת למרות הרווח הכספי שבהעסקתם הזולה יחסית של אותם עובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר