החרדים על ביטול הבטחת הכנסה: "החלטת בג"צ היא הכרזת מלחמה"

כצפוי, חברי הכנסת החרדים תוקפים בחריפות רבה את החלטת בית המשפט העליון לבטל את קצבת 'הבטחת הכנסה' לאברכי כולל • דרעי: "ביהמ"ש הצטרף למקהלת השנאה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן ודרעי (צילום: פלאש 90)

בג"צ ביטל הבטחת הכנסה לאברכים: יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב הצהריים (ראשון) להחלטת בית המשפט העליון לבטל את קצבת הבטחת הכנסה לאברכי הכוללים החרדים ואמר כי בית המשפט: "מצטרף למקהלת השנאה".

דרעי אמר: "צר לי שבית המשפט הצטרף למקהלת השנאה נגד ציבור שמוכה בכיסו ללא הרף בשנה האחרונה, לא ניתן להפוך את לומדי התורה לשק החבטות הלאומי".

דרעי הוסיף ואמר: "פסיקת בית המשפט היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות שהמשך קיום לימוד התורה בארץ ישראל יקר לליבם, זו העת להירתם למען עולם התורה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף את בית המשפט ואמר: "פסק הדין האכזרי של בית המשפט העליון כנגד לומדי התורה מתאים לתקופה שאנו חיים בה. פסק דינו של אליקים רובינשטיין המצוטט מן המקורות מעלה גיחוך אפילו אצל תלמיד ישיבה צעיר שיכול לפרוך את כל דבריו מראשיתם ועד סופם.

"אמירתה של השופטת חיות כי מדובר בכספים יחודיים למרות שמדובר בקריטריונים שכל אזרח יכול להיות על פיהם מעלה מחשבות שלפי בית המשפט העליון - כל שקל שעובר לציבור החרדי בכל תחומי החיים כפי שכל אזרח אמור לקבל, נחשב כסף ייחודי. אני מקוה שלא נגיע לימים שבהם האוויר שהציבור החרדי נושם לא ייחשב כמוצר ייחודי שצריך לקבל ממנו אישור מבית המשפט העליון. נפעל לשינוי ההחלטה בכל דרך אפשרית, גם בחקיקה".

ליצמן: הכרזת מלחמה

ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "חלטת בג״צ למנוע תקצוב הבטחת הכנסה לאברכים זו הכרזת מלחמה על זכויות לומדי התורה בישראל. בכך הפך בג"צ למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד"

ח"כ מאיר פרוש הגיב להחלטה ואמר: "בג"ץ ממשיך בפסיקותיו המפלות כלפי הציבור החרדי, ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי, במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג"ץ. אוי לאותה בושה".

ח"כ אלי ישי אמר: "תמוהה בעיני שהתערבות בג"ץ נעשית בשם חופש השוויון, אך הימצאותו של פטור ממע"מ לדירות הניתן רק לקבוצה מסוימת מתקבל כצעד מבורך ולגיטימי. ההחלטה תפגע אנושות במשפחות ברוכות ילדים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אומר: "בית המשפט נסחף אחר אווירת העליהום נגד הציבור החרדי. מדינת ישראל ממנת את הסטודנטים פי כמה וכמה מאשר את האברכים, אבל את זה בית המשפט לא יגדיר כחוסר שוויון. כי כשמדובר בחרדים נוטה בית המשפט לשכוח את האפליה לרעה הנמשכת עשרות שנים כמעט בכל תחום. האם גם את ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה, ליוצא צבא בלבד, גם יגדיר בית המשפט חוסר שוויון?"

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה: "בג"צ מחולל הפיכה משפטית וקובע חלוקת תקציבי מדינה. החלטת בג"צ לגזול את פת לחמם של עניי ישראל היא בגלל שהם לומדים תורה ולא מתבטלים כפקידי השלטון.

הגיע הזמן להחזיר את הבגצ למקומו כבית משפט ולא כממשלה רפורמית לדיכוי החרדים. האברכים ישרדו בלי הפרוטות הדלות שהמשטר החילוני ושופטי בגץ עדיין לא גזלו מהם, אך עם הנצח לא ישכח ולא יסלח לאלה שבכוח שלטון הכח רודפים טת החפצים ללמוד תורת ישראל בארץ ישראל. שופטי גבעת רם צועדים בעקבות שופטי מצרים ותורכיה".

ח"כ יעקב אשר מסר: "בג"צ בפסיקה שרירותית על ביטול הבטחת הכנסה לאברכים מוכיח כי כל רצונו בניגוח ציבור לומדי התורה ונסיון לשנות את אורח חייו ע"י ענישה כלכלית ברוח אג'נדת ממשלת נתניהו-לפיד".

"צריך להבין דבר אחד איש לא דורש כאן את טובת הציבור החרדי זה החלטה אומללה ברוח האקלים שנוצר כאן שמנסים לחנך את הציבור החרדי ולכפות את אורח חייו וברוח ממשלת הסנקציות הכלכליות. מענין מאד שכשארה"ב רק מאיימת בסנקציות כלכליות כולם נזעקים ואילו כאן בישראל כלפי הציבור החרדי הכל מותר".

"צריך לדעת דבר אחר הציבור החרדי לא יתן שיחנכו אותו יש לנו את הדרך שלנו ויש לנו את האמונה שלנו ואיש לא יכפה עלינו דרך על ידי סנקציות כלכליות או גזירות כאלו ואחרות, הדבר הזה רק יגביר את העוני. חבל שבג"צ שבסוגיות מדיניות רגישות וכן בסוגיות חברתיות נפיצות כלפי מגזרים ואוכלוסיות שונות נמנע מלהתערב לא השכיל להבין את רגישות העניין שיכולה להוביל את יחסי חרדים-חילונים לפצצת זמן חברתית ואם זה מה שבג"צ מעוניין אני מיצר על כך".

כזכור, מוקדם יותר - בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשותו של נשיא בית המשפט העליו אשר גרוניס הוחלט לבטל את החלטת הממשלה להעניק את ההבטחת הכנסה למי שעומדים בהגדרות: מי שאינו עובד, יש לו לפחות שלושה ילדים והוא לומד לפחות 35 שעות בשבוע בהיכל הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר