תם עידן נוחי דנקנר?

החסיד של הרב פינטו ניצח את דנקנר במאבק על IDB

הצעתם של אנשי העסקים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה זכתה לרוב של 75% מקרב נושי חברת IDB, כעת, זקוקה ההכרעה הדרמטית לפיה החברה תעבור לידי אלשטיין ובן משה לאישור בית המשפט. אלשטיין הוא אדם דתי, ונחשב למקורב לרב יאשיהו פינטו: "הוא יהודי אוהב ישראל" הוגדר על ידי מקורביו (כלכלה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אלשטיין, המנצח הגדול (צילום: פלאש 90)

סוף עידן נוחי דנקנר? רוב מקרב נושי חברת אי. די. בי תמכו הערב בהצעת אנשי העסקים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. זאת בעוד אחוזים קטנים מהם תמכו בהצעת דנקנר-גרנובסקי, וקבעו כי החברה תועבר לידיהם של אלשטיין ובן משה.

הצעתם של אנשי העסקים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה זכתה לרוב של 75% מקרב נושי חברת אי. די. בי. ההצעה להעביר את השליטה בחברה מידיו של דנקנר לידי אלשטיין ובן משה זקוקה לאישור בית המשפט.

אוהד אלוני, שאיגד את מחזיקי האג"ח הפרטיים (צילום: איתי בלומנטל - ynet)

בן משה צוטט ב'כלכליסט' כאומר בתגובה: "אנחנו הולכים להוביל את אי.די.בי לדרך חדשה. אנחנו מתכוונים להביא ערך לבעלי המניות, לנושים ולצרכן הישראלי".

אסיפת הנושים נפתחה באיחור של כמעט שעה. "התחרות הטיבה עם הנושים ואחנו נמצאים היום במצב שכל עיכוב נוסף יוריד אותנו מפסגת ההר ויפגע בנכס הבסיס - אי.די.בי פתוח". אמר חגי אולמן, המשקיף בכינוס.

הקשר בין אלשטיין והרבנים

אלשטיין, אדם חרדי, ידוע בחיבתו להתפלל על קברי צדיקים. הוא מבקר רבות בארץ ואחותו מתגוררת בקיבוץ בצפון. לאחר הסתלקות רבו כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע - התקרב אלשטיין לאדמו"רים ורבנים נוספים, וכיום הינו מקורב לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו וכן למקובל הרב אברהם מויאל.

אלשטיין מקפיד להגיע בכל שנה להאדיטש, לקברו של האדמו"ר הזקן בעל התניא, כך גם הוא עולה לרגל על ציון קברו של מרן בעל שם טוב זי"ע ביום הולדתו ח"י כסליו, ושוהה שם בקביעות בחג השבועות, יום פטירת הבעש"ט, שם הינו מתאכסן ככל האדם יחד עם כל חבורת החסידים, מתחבר לחבורות של ברסלב וחב"ד, כאשר איש מהנוכחים אינו משער לעצמו שהיהודי עם הזקן הלבן הקטן, המדבר בהברה דרום אמריקנית כבדה וחביבה דברי תורה וווארטים חסידיים, שווה מיליארדים.

יותר מהכול חשובה לו משפחתו, אשר לה הוא מקדיש את ימיו. על אף מעשי החסד המרובים שלו - קשה להיכנס לביתו והוא מוקדש למשפחתו בלבד. הוא אב לארבעה ילדים, ונשוי לפסיכולוגית שמנהלת מוזיאון ילדים הממוקם באחד הקניונים שבבעלות המשפחה.

בעבר הוא אף העדיף להחמיץ פגישה עם הנשיא ביל קלינטון, שהתארח בבית המלון שלו בבואנוס איירס, כדי לשהות עם המשפחה בחג הסוכות. הוא מקפיד לשהות עימם כל שבת. "לא אחת", מספרים מכריו, "הוא נמצא בפגישת עסקים באירופה, או במדינה רחוקה. לקראת שבת הוא עולה על מטוס ושב למשפחתו, במוצאי שבת הוא טס חזרה".

"הוא יהודי אוהב ישראל, ייתכן וזהו סימן ראשון לקראת השתקעותו כאן. בית בירושלים הוא כבר רכש מזמן", אמרו בעבר מקורביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר