דרעי וגפני משתפים פעולה

החרדים פנו לבית היהודי: בטלו את הקיצוץ בישיבות

חברי הכנסת החרדיים ממפלגות יהדות התורה וש"ס שיגרו אתמול (רביעי) מכתב למפלגת 'הבית היהודי' הדתית, ובו ביקשו מהם לבטל את הקיצוץ בתקציב הישיבות עם הבטחה כי לא יחליפו אותם בממשלה אם יודחו בעקבות כך. גורם בבית היהודי אומר כי הדאגה לעולם התורה אינה נושא לגימיקים (חרדים, פוליטי)

חיים שקדי וישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת החרדים בכנסת (צילום: פלאש 90)

ערבות חרדית: חברי הכנסת החרדיים ממפלגות יהדות התורה וש"ס שיגרו אתמול (רביעי) מכתב למפלגת 'הבית היהודי' הדתית, ובו ביקשו מהם לבטל את הקיצוץ בתקציב הישיבות עם הבטחה כי לא יחליפו אותם בממשלה אם יודחו בעקבות כך.

18 חברי הכנסת החרדים חתמו על המכתב, בו הם מבטיחים למפלגה הדתית כי במידה ויסייעו לישיבות בביטול הקיצוץ לישיבות, שצפוי לעמוד על למעלה מ-50 אחוזים, ובעקבות כך יפוטרו מן הממשלה, הרי שהמפלגות החרדיות לא יתפסו את מקומם.

במכתב שנשלח אתמול פרי יוזמתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, נכתב כי "בהתקרב מועד ההצבעה בכנסת על חוק התקציב וחוק ההסדרים, אנו פונים אליכם להחזיר את מה שמוצע לקצץ בתקציבי הישיבות ומוסדות התורה והחינוך".

"אנו מצדנו מתחייבים שבמידה וכתוצאה מהצבעתכם יביא הדבר להחלטה להוציא אתכם מהקואליציה, אנו לא ניכנס לקואליציה במקומכם", כותבים הח"כים החרדים.

בראש המכתב חתומים חברי-הכנסת של ש"ס, בראשם אריה דרעי, אריאל אטיאס ואלי ישי, ומתחתם חתומים שבעת חברי הכנסת של יהדות התורה, בראשם יעקב ליצמן, משה גפני ומאיר פרוש.

בקשת הסיוע של המפלגות החרדיות מהמפלגה הדתית מגיעה לאחר קרע עמוק בין השניים, שהחל בברית בין הבית היהודי ליש עתיד ונמשך בחוק לגיוס בני הישיבות.

גורם בבית היהודי אומר בתגובה כי הדאגה לעולם התורה אינה נושא לגימיקים של אריה דרעי. "מצד שני, מעודד שהפעם הם לא קראו לנו בית של גויים", הוא מוסיף.

בתוך כך, במפלגת הבית היהודי מתעוררת תסיסה בקרב חברי הכנסת על ראשי המפלגה שלא עשו את שביכולתם כדי להביא לביטול הקיצוץ בתקציבי הישיבות.

חברי הכנסת יוני שטבון, מוטי יוגב, אורית סטרוק וזבולון כלפא הודיעו אתמול כי לא יצביעו בעד תקציב המדינה אם הקיצוץ בתקציב הישיבות לא יבוטל.

המכתב של חברי הכנסת החרדיים (צילום: כיכר השבת)

יצויין כי בעבר הבטיח השר נפתלי בנט כי יטפל באופן ספציפי בתקציב ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות וימנע את הקיצוץ בתקציבן אך עד כה לא קיים את הבטחתו.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "הבית היהודי לא ייתן שהקיצוץ המתוכנן יעבור כפי שהוא. אנו דואגים לעניין לאו דווקא דרך התקשורת ויש על כולנו להתאזר בסבלנות. הקיצוץ לא יהיה במתכונת הנוכחית, נקודה".

בתוך כך, מנהלי ישיבות גבוהות פנו במכתב ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי בדרישה כי ימנע את הקיצוץ הצפוי בתקציב הישיבות.

במכתבם כותבים המנהלים כי "כידוע לכולנו תקציב המדינה שיאושר עד סוף החודש, כולל קיצוץ מכוער בתקציבי עולם הישיבות, אשר למותר לציין יפגע פגיעה אנושה ביכולת הישיבות להתקיים".

"כיו"ר ועדת הכספים, ביכולתך לתרום תרומה מכרעת לשינוי מהותי בסעיף התקציב של הישיבות, ולשינוי מהותי בהיקף הקיצוץ. כידיד הנאמן של עולם הישיבות בכל שנות פעילותך, כמי שלאורך השנים עמד בשער והדף כל ניסיון פגיעה, אנו בטוחים כי לא לחינם הגעת לתפקיד חשוב זה, ואנו רואים בך כתובת מרכזית לתיקון העוול", כותבים המנהלים.

"בזכות עולם התורה, ובזכות מסירות הנפש שלך בעשרות השנים האחרונות למען התורה ומוסדותיה, אנו בטוחים כי הקב"ה יהיה בעזרתך לפעול ולהצליח", מסיימים המנהלים את מכתבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר